پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال و مجلات خارجی

یکی از مهم ترین مسائل برای پذیرش در دانشگاه چاپ و انتشار مقاله یا به اصطلاح Paper یا Article می باشد که اغلب توسط دانشجویان، استادان، محققان و پژوهشگران به هدف پیشبرد دانش و مطالعه آیندگان انجام می شود. در واقع استادان برای ارزشیابی سالانه و دانشجویان برای تکمیل سوابق تحصیلی خود ملزم به چاپ مقاله در یک مجله معتبر می باشند که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. چاپ مقاله در این مجلات مستلزم پرداخت هزینه می باشد که باید یکی از کارت‌ های اعتباری ارزی  ویزا کارت، مسترکارت و یا حساب ارزی پی پال داشته باشید که این امر به دلیل تحریم ها در کشور امکان پذیر نمی باشد. مجموعه پانی پی با دسترسی به کارت های ارزی و درگاه های بین المللی در سریع ترین زمان هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی را برای شما مشتریان عزیز میسر می سازد.

انواع مجلات برای چاپ مقاله

نویسندگان ایرانی اگرچه می توانند مقالات خود را از طریق مجلات داخلی  چاپ کنند اما بهتر است از مجلات و ژورنال های خارجی برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند زیرا این مجلات در سطح بین المللی منتشر شده و تمامی افراد می توانند به مقاله شما دسترسی داشته و آن را مطالعه کنند. بسیاری از مجلات خارجی ابتدا درخواست دارند تا چکیده Abstract از مقاله را ارسال کنید و پس از مطالعه چکیده نسبت به تایید یا رد آن اقدام و نتیجه را برای ارسال یا عدم ارسال به شما Author یا همان اعلام می کنند. 
مجلات خارجی دارای یک نمایه با عنوان indexing از پایگاه های معتبر علمی برای دسترسی راحت تر هستندتا میزان دیده شدن مقالات در آن افزایش یابد.بنابراین اگر می خواهید برای افزایش بازدید باید مجله ای با نمایه کمتر و البته هزینه بیشتر را انتخاب کنید. 
علاوه بر نمایه پایگاه علمی می باشد که مهم ترین و معتبرترین آن ها پایگاه علمی تامسون رویترز Thomson Reuters می باشد که مقالات آن با عنوان ISI و نمایه ISSN در دنیا شناخته می شود. این پایگاه تمامی رشته های رشته‌های مهندسی، کشاورزی، فیزیک و شیمی، علوم زیستی، پزشکی، معماری، موسیقی، انسان‌ شناسی، حقوق، کتابخانه و فیلم و تئاتر را پوشش می دهد.


از دیگر پایگاه های معتبر و معروف پس از رویترز، پایگاه علمی پابمد PubMed و پایگاه علمی اسکوپوس Scopus می باشد. اصلی ترین پایگاه داده پابمد مد لاین می باشد که در زمینه علوم پزشکی و زیست‌شناسی فعالیت دارد. 
پایگاه اسکوپوس Scopus با فعالیت در رشته های زیست، فیزیک، شیمی و علوم اجتماعی در حدود 60 میلیون سند معتبر با 16 هزار نمایه دارد. مقالات در این پایگاه بر اساس Quartile Scores و نام اختصاری Q رتبه بندی شده و بین 1 تا 4 متغیر است. بطور مثال Q1 نشان می دهد مجله جز 25 درصد اول مجلات نمایه شده، Q2 در سطح میانی 25 تا 50 درصد، Q3 در سطح رو به پایین یعنی بین 50 تا 75 درصد و Q4 جز 25 درصد انتهایی قرار دارد.

مزایای چاپ مقاله در مجلات خارجی

 چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی برای تمام افرادی که در پی تحقق اهداف خود در زمینه تحصیلی هستند علاوه بر اهمیت از مزایای زیادی نیز برخوردار است. از جمله این مزایا می توان به ایجاد فرصت های بیشتر تحصیلی و شغلی، امتیاز عضویت در بنیاد ملی نخبگان، دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های معتبر و در نهایت شناخته شدن به عنوان یک صاحب نظر در دنیا می باشد. همچنین این کار در مصاحبه دکتری تاثیر مثبت دارد. علاوه بر این چاپ مقاله به زبان انگلیسی باعث کسب امتیاز کامل پایان نامه می شود و الزامی است.

نحوه چاپ مقاله در مجلات خارجی

 آماده سازی مقاله اولین گام در چاپ مقاله در مجلات خارجی است که بر اساس پژوهش نویسندگان یا استخراج از رساله ارشد یا دکتری می باشد. برای داشتن یک مقاله باکیفیت و عدم ریجکتی باید از کپی و پیست صرف نظر کرده و از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. پس از آماده سازی و ویرایش مقاله، باید آن را به زبان انگلیسی ترجمه کنید زیرا مجلات خارجی تنها مقالاتی که به صورت روان، سلیس و تخصصی ترجمه شده باشند را پذیرش و چاپ می کنند. در انتها سابمیت یا ارسال مقاله است که از حساسیت بالایی جهت داوری برخودار است و به 2 روش پنل مجله و ایمیل به ادیتور مجله انجام می شود. 

هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی

هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی با توجه به مجله و کشور مورد نظر متفاوت است اما معمولا این هزینه بین 30 تا 500 دلار (یورو، پوند) متغیر می باشد. هزینه چاپ مقاله معمولا به 2 صورت رایگان (کلوز اکسس) و دریافت هزینه (اپن اکسس) انجام می شود که اکثر مقالات معتبر برای داوری و چاپ مقاله هزینه دریافت می کنند. دسته اول به سبب تامین هزینه از سوی دانشگاه و موسسات رایگان می باشد اما خوانندگان برای خواندن آن باید هزینه پرداخت کنند اما در روش اپن اکسس، مقاله به صورت رایگان و فایل Pdf در اختیار خوانندگان در سراسر دنیا قرار می گیرد. 

نکات مهم

• روند داوری شامل دو مرحله است که مرحله اول به بررسی چکیده پرداخته و در زمانی کوتاه و سریع انجام می شود. پس از تایید، مقاله برای 2 داور دیگر فرستاده می شود تا نتیجه نهایی را اعلام کنند.
زمان داوری مجلات از زمان ارسال و بارگذاری مقاله بین چند روز تا چند ماه متغیر است.
برای کاهش زمان چاپ مقاله در صورت عجله، بهتر است تمامی مجلات را قبل از ارسال بخوبی بررسی کنید.


پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی به صورت آنلاین بوده و حتما باید به کارت های اعتباری ارزی و یا حساب پی پال دسترسی داشته باشید.  به دلیل وجود تحریم ها در کشور و عدم دسترسی به کارت های مالی ارزی، مجموعه پانی پی با دستیابی به درگاه های بین المللی این امکان را برای شما در کوتاه ترین زمان میسر می سازد.