صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۱۷

تحصیل در ایتالیا

 بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۱۷  چاپ
تحصیل در ایتالیا
کشور ایتالیا نخستین کشور در اروپا و سومین کشور در دنیا جهت سهولت ورود دانشجویان برای تحصیل در این کشور است. کشور ایتالیا دارای دانشگاه‌های دولتی و ممتاز بسیار معتبر و بی‌نظیر مانند دانشگاه‌های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان، تورین و بسیاری دیگر با رتبه‌‌های جهانی است. جهت تحصیل در ایتالیا می‌توانید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی تحصیل کنید.

دوره های تحصیل در ایتالیا

ایتالیا به دلیل عضویت در اتحادیه‌ی اروپا دارای استاندارد‌های بالایی در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوشش‌های بیمه‌ای و سایر موارد است. همچنین هر دو کشور ایران و ایتالیا به دلیل داشتن تاریخ و تمدن دیرینه دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی هستند که آن را می‌توان به وضوح می‌توان شاهد زندگی روزمره و فرهنگ مردم هر دو کشور بود.
تحصیل در ایتالیا در دوره ابتدایی از ۵ سالگی شروع می‌شود و طول مدت این دوره ۵ سال است. بعد از گذراندن دوره‌ی ابتدایی وارد یک دوره‌ی سه ساله متوسطه که در آن ریاضیات و علوم پایه بسیار اهمیت دارد که در پایان آن‌ها امتحانات داخلی برگزار می‌شود و دوره‌ی ۵ ساله دبیرستان آغاز می‌شود و در نهایت دانش آموزان در امتحانات نهایی سراسری شرکت می‌کنند و مدرک دیپلم به نام Diploma di Maturita را دریافت می‌کنند.

زبان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی در کلیه رشته‌ها به زبان ایتالیایی و فقط چند رشته به زبان انگلیسی ارائه می‌شود جهت ورود باید مدرک زبان ایتالیایی ارائه داده شود‌، طول دوره تحصیل ۳ تا ۴ سال و امکان اخذ بورسیه برای ایرانیان وجود دارد.
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به ۲ زبان ایتالیایی و انگلیسی است که طول دوره‌ی تحصیل ۲ سال و جهت اخذ پذیرش باید مدرک زبان ایتالیایی یا مدرک زبان انگلیسی ارائه داده شود و امکان اخذ بورسیه وجود دارد.
طول دوره تحصیل دکترا در ایتالیا ۳ تا ۵ سال و به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می‌شود که دارا بودن مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی الزامیست و امکان اخذ بورسیه برای متقاضیان نیز وجود دارد.
مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در گرفتن وقت سفارت مفتخرانه در حال ارائه‌ی خدمت به مشتریان عزیز است. در صورت بروز هرگونه مشکل مشتریان می‌توانند با تیم پشتیبانی حاذق مجموعه تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت حل شود..