خرید لایسنس ویندوز از سایت های خارجی

شرکت های تولید نرم افزار که زحمات زیادی را در قبال طراحی و تولید این محصولات دیجیتال متقبل می شوند، بدین منظور از حق قانونی و رسمی خود برای فعالسازی استفاده می کنند که به آن لایسنس license گفته می شود. در واقع لایسنس هزینه قانونی برای فعالسازی و استفاده از تمامی امکانات برنامه تا تاریخ مشخص می باشد که در صورت استفاده از نسخه کرک شده به این امکانات دسترسی نخواهید داشت. سیستم عامل ویندوز مایکروسافت نیز از این قاعده مستثی نبوده و تنها کاربرانی نسخه اورجینال و لایسنس ویندوز را خریداری کرده باشند می توانند از تمام مزیت های آن روی سیستم خود بهره مند شوند. در واقع لایسنس ویندوز یک کد 25 رقمی یا همان product key می باشد که با به شما امکان استفاده از نسخه اصلی و استفاده از امکانات آن را خواهد داد. در واقع شما با خرید و فعال کردن لایسنس ویندوز  به اکانت مایکروسافت متصل شده و با ثبت اطلاعات سخت افزاری سیستم خود در فضای ابری مایکروسافت، در صورت بروز مشکل نیازی به خرید دوباره آن نخواهید داشت و در صورت نصب مجدد از روی اکانت شما فعال خواهد شد. 

برای پرداخت هزینه خرید لایسنس ویندوز از سایت های خارجی باید یکی از کارت‌ های اعتباری ارزی  ویزا کارت، مسترکارت و یا حساب ارزی داشته باشید که این امر به دلیل تحریم ها در کشور امکان پذیر نمی باشد. مجموعه پانی پی با دسترسی به کارت های ارزی و درگاه های بین المللی در سریع ترین زمان ممکن هزینه خرید لایسنس ویندوز از سایت های خارجی را برای شما مشتریان عزیز فراهم می سازد.

تست اورجینال بودن ویندوز

تنها آشنایی با مفهوم لایسنس ویندوز کافی نیست و مسائل دیگری هم وجود دارند که باید به آن ها توجه دقت کنید. برای چک کردن اورجینال بودن ویندوز کافی است آن را به اکانت مایکروسافت خود با یک ایمیل متصل کنید. متاسفانه امروز نسخه های ارزان قیمتی در بازار می بینید که کرک شده هستند و لایسنس قانونی ندارند و پس از مدتی با مشکلاتی همچون عدم آپدیت، از کار افتادن برخی سرویس ها روی ویندوز و ... مواجه خواهید شد؛ بنابراین سعی کنید برای بهره مندی از تمامی مزایای ویندوز، نسخه اورجینال آن را تهیه کنید.

تفاوت و مزایای نسخه اورجینال و کرک شده

درست است که برای خرید لایسنس ویندوز و نسخه اورجینال باید هزینه بیشتری بپردازید اما پس از تهیه، متوجه تفاوت ها و مزایای زیاد آن خواهید شد. برای مثال شما در نسخه اورجینال به راحتی می توانید به آپدیت های ویندوز دسترسی داشته و از قابلیت های جدیدی که به آن اضافه می شود استفاده کنید. همچنین سرعت نسخه اورجینال به مراتب بیشتر از نسخه کرک شده چینی بوده و بدون نیاز به ابزارهای مخرب و بدافزارهای فعال سازی و با امنیت بالایی راه اندازی شده  و کمتر دچار باگ می شود در صورتی که این اتفاقات در نسخه های کرک شده چینی به وفور دیده می شود. علاوه بر این با خرید لایسنس ویندوز شما علاوه بر رعایت حقوق مادی و معنوی سازنده، به مراتب از پشتیبانی مستقیم مایکروسافت بهره برده و بسیاری از  نرم افزار های کاربردی مایکروسافت را روی سیستم خود نصب کنید. بطور خلاصه امنیت بیشتر در مقابل بد افزارها و حملات، امکان استفاده مداوم از ویندوز، توانایی تشخیص باگ و افزایش سرعت، مواردی هستند که به شما کمک می کنند تا در خرید نسخه اورجینال شک بخود راه ندهید.

نسخه امبدد Embedded  ویندوز

اگر به دنبال یک ویندوز کم حجم با امکانات فراوان هستید ما به شما ویندوز امبدد را توصیه می کنیم زیرا به راحتی می توانید محیط آن را دستکاری کرده و با افزایش یا کاهش درایوهای آن یک سیستم عاملی بهینه برای یک کار داشته باشید. به همین دلیل شباهت زیادی به ویندوز سرور یا ویندوز موبایل داشته که به قدرت پردازش بالایی برای اجرای برنامه ها نیاز ندارد.

تفاوت انواع لایسنس های ویندوز

ویندوزهای مایکروسافت دارای انواع مختلفی همچون لایسنس های یک بار نصب، Retail ،OEM و ... هستند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. لایسنس های یک بار فاقد پک برای ارسال و نصب می باشد و تنها یک بار قابل استفاده و راه اندازی خواهد بود به همین دلیل قیمت پایین تری دارند. 
اما لایسنس OEM را می توان چندین بار نصب و راه اندازی کرد اما به دلیل مچ شدن با اطلاعات سخت افزاری سیستمی که بر روی آن نصب شده، قابلیت جابجایی بین سیستم ها رو را نخواهد داشت. در واقع این لایسنس پرطرفدار با قیمتی مناسب، مختص به یک سیستم بوده و تنها امکان نصب مجدد روی همان سیستم بدون تغییرات سخت افزاری به دفعات ممکن خواهد بود. 
اما لایسنس Retail یکی از گران ترین انواع لایسنس ویندوز می باشد که هیچ یک از محدودیت های نسخه های قبلی را نداشته و می توان آن را چندین بار و روی سیستم عامل های مختلف حتی با تغییرات سخت افزاری نصب کرد. فقط توجه کنید برای انتقال لایسنس به سیستم جدید باید آن را از روی سیستم قبلی غیر فعال کنید.

 فعالسازی لایسنس ویندوز

فعالسازی لایسنس ویندوز پس از خرید بسیار ساده می باشد. شما می توانید در هنگام نصب اینکار را انجام دهید و یا پس از نصب و راه اندازی نسبت به وارد کردن کد لایسنس اقدام کنید. برای اینکار کافی ابتدا اتصال خود را به اینترنت بررسی کرده و سپس با ورود به بخش تنظیمات Setting ویندوز به قسمت Activation  مراجعه کرده و روی گزینه Change Product Key کلیک نمایید. پس از اندکی صبر و مشاهده عبارت Windows is Activated می توانید از تمامی امکانات ویندوز با روشی ساده و پرطرفدار بهره مند شوید. 

هزینه و خرید لایسنس قانونی ویندوز 

گرچه خرید و نصب لایسنس اورجینال ویندوز مزایای زیادی را به همراه دارد اما به دلیل وجود تحریم ها در کشور این امکان از داخل کشور مهیا نیست. اما نگران نباشید مجموعه پانی پی با عرضه لایسنس‏های اورجینال سیستم عامل ویندوز و سایر محصولات شرکت مایکروسافت، امکان استفاده از نسخه های قانونی ویندوز و نرم افزارهای آن مانند آفیس را برای شما فراهم آورده است. 
هزینه خرید هر یک از لایسنس های ویندوز نیز با توجه نوع لایسنس، قابلیت نصب مجدد، جابجایی و ارتقا سخت افزار، تعداد کاربر، اعتبار لایسنس، تمدید خرید سالانه و برخی موارد دیگر متفاوت است. 

نکات مهم

• دقت کنید تمامی لایسنس های ارائه شده توسط شرکت آی آر مایکروسافت شامل گارنتی بوده و حتما قبل از خرید شرایط آن را مطالعه کنید. 
• مدت زمان گارانتی پس از پایان دوره لایسنس خریداری شده غیر فعال نمی‌شود بلکه این بازه زمانی شامل پشتیبانی و تضمین این فروشگاه در استفاده از لایسنس برای مشتریان آی آر مایکروسافت استور می شود.
• تهیه نسخه اورجینال برخی قابلیت‎ های مهم و کاربردی دریافت تمام آپدیت های سیسم عامل به طور مستقیم از سرور مایکروسافت را در اختیار کاربر قرار می دهد.


برای خرید لایسنس ویندوز از سایت های خارجی و پاسخگویی به سوالات خود در این زمینه با کارشناسان ما در مجموعه پانی پی تماس بگیرید.