پرداخت هزینه خرید کالا در فروشگاه علی بابا Ali Baba

علی بابا Alibaba یکی از بزرگ ترین سایت های خرید و فروش در دنیا است که در سال 1999 توسط یک گروه ۱۸ نفر به رهبری جک ما Jack Ma در شهر هانگ ژو چین با هدف پشتیبانی و به اوج رساندن کسب و کارهای کوچک تاسیس و راه اندازی شد. این شرکت قدرتمند تجارت الکترونیک محبوبیت خود را مدیون کیفیت بالا، قیمت های ارزان و تنوع محصولات خود بوده و مواد اولیه و کالای بسیاری از فروشندگان و بازرگانان در جهان را تامین می کند. این وب سایت با بیش از 5 میلیون فروشگاه در سراسر دنیا و 40 دسته بندی مختلف هر آنچه فکرش را بکنید را برای خرید در اختیار شما قرار می دهد. در واقع این کمپانی با 20 هزار کارمند، 8 میلیون فروشنده و حدود 300 میلیون خریدار فعال 14 میلیارد سفارش را به طور سالانه ثبت کرده و 80 درصد سرانه چین را بخود اختصاص داده است. امروزه به دلیل بهبود روابط ایران و چین خرید از وب سایت علی بابا Alibaba بسیار رایج شده است اما برای خرید از سایت علی بابا Alibaba باید یکی از حساب ارزی پی پال و ... را داشته باشید که این امر به دلیل تحریم ها در کشور امکان پذیر نمی باشد. مجموعه پانی پی با دسترسی به کارت های ارزی و درگاه های بین المللی در سریع ترین زمان امکان خرید از این سایت را برای شما مشتریان عزیز میسر می سازد.

تامین کنندگان علی بابا Alibaba

 تامین کنندگان و فروشندگان علی بابا Alibaba به دو دسته طلایی Golden و غیر طلایی یا معمولی تقسیم می شوند. با وجود آنکه تامین کنندگان طلایی برای افزایش رتبه و اعتبار حق بیمه پرداخت کرده و نیمی از اعتبار خود را از سایت می گیرند اما این به معنای کیفیت 100% آن محصول نیست. با اینحال تامین کنندگان طلایی دارای سه سطح پایه (Basic)، استاندارد (Standard) و ویژه (Premium) هستند که انتخاب و خرید شما را راحت تر می کنند. هر یک از این سطوح دارای صفحه وب شخصی با اولویت جستجو کالا به وسیله ویترین محصولات و افزایش بازدید، ارسال نامحدود محصولات تا سقف 50 عدد با عضویت رایگان و امکان استعلام و پیگیری سفارش ‌های خرید را دارند.

اما تامین کنندگان ویژه یا همان پریمیوم Premium از مزایای خاصی همچون جایگاه محصولات درجه یک، 28 ویترین محصول( ویترین اعضای استاندارد و پایه به ترتیب 12 و 5 ) و حتی خدمات شخصی سازی شده به مشتری بهره می برند.

خرید از سایت علی بابا Alibaba

 برای خرید از سایت علی بابا Alibaba در قدم اول باید یک حساب کاربری با نام کاربری و رمز عبور دلخواه ایجاد کنید. پس از ایجاد اکانت برای خرید کافی است محصول مورد نظر خود را بر اساس فیلترهای مخصوص سرچ کرده و با توجه به نشان اطمینان و مقایسه تامین کنندگان به سبد خرید اضافه کنید تا وارد مرحله پرداخت شوید. پرداخت در این سایت از طریق یکی از روش های حساب پی پال، اعتبار نامه، وسترن یونیون، سند تضمینی و انتقال بانکی ممکن می باشد که به دلیل عدم دسترسی و تحریم، باید لینک خرید را برای مجموعه پانی پی ارسال کنید تا محصول مورد نظر شما را به آسانی و بدون مشکل از سایت علی بابا خریداری شود. 

روش های پرداخت در سایت علی بابا Alibaba

 همانطور که گفتیم 5 روش مختلف انتقال بانکی، اعتبار نامه، وسترن یونیون، سند تضمینی و پی پال برای پرداخت در علی بابا وجود دارد که باید قبل از انتخاب نوع پرداخت با آن آشنایی داشته باشید. 
1. انتقال بانکی:  این روش از خطرناک ترین و نا امن ترین روش های پرداخت برای خریداران می باشد که مبلغ پیش ‌پرداخت از طریق انتقال بانکی به تامین‌کننده انجام می‌شود. بنابراین بهتر است در هنگام خرید از یک تامین‌کننده جدید از این روش صرف نظر کنید.
2. اعتبارنامه: این روش پرداخت پیچیدگی زیاد اما امنیت به نسبت خوبی دارد که می‌ تواند از سمت دو طرف خریدار و تامین‌کننده انتخاب شود.
3. وسترن یونیون: این روش نیز مانند روش اول بسیار خطرناک است مگر صحت پرداخت توسط سند تضمینی سایت تایید شود. البته این روش پرداخت تنها برای فروشندگان بسیار معتبر و قابل اعتماد فعال است.
4. پی‌پال: این روش با وجود مالیات زیاد از محبوب ترین و بی خطر ترین روش های پرداخت می باشد که اکثر خریداران از آن استفاده می کنند البته در تمام کشورهای جهان قابل استفاده نیست.
5. سند تضمینی: این روش برای مشتریان سایت امنیت بالایی دارد و از خریدار به صورت ویژه و در سطحی بالا محافظت می‌کند.

نکات مهم

 • برای دسترسی سریع تر به کالای درخواستی خود می توانید عنوان یا کلمه کلیدی کالای مورد نظر خود را در قسمت سرچ وارد نمایید و یا از دسته‌ بندی ‌های (Categories) موجود در سایت کمک بگیرید.
• برای آگاهی از مشخصات کالا به توضیحات کالا توجه کنید.
• قبل از خرید حتما به نظرات و امتیاز دیگر خریداران و  نشان اطمینان کالا دقت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد فروشنده و کالا بدست آورید.
• نکته مهم در خرید از سایت علی‌بابا توجه قیمت محصول و گزینه تحویل محصول می باشد. تحویل برخی محصولات به صورت FOB یعنی روی عرشه کشتی است این بدان معناست که بار را Free به بندر منتقل می شود و خریدار باید فقط هزینه ارسال از بندر تا مقصد را بپردازد.
• خرید از علی بابا مانند هر سایت فروشگاهی خارجی شامل عوارض گمرکی می شود که بسته به نوع کالا این تعرفه متغیر و متفاوت است.
• از دیگر نکات مهم در هنگام خرید انتخاب روش مطمئن پرداخت می باشد که باید از قبل با آن آشنایی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. 
• تنها از تامین کنندگان دارای نشان طلایی Golden اقدام به خرید کنید زیرا این تامین کنندگان برای فروش و رتبه بالا در سایت مجبور به پرداخت حق بیمه بوده و امنیت بیشتری برای خرید دارند.
• قبل از خرید حتما چک کنید نام شرکت و ذینفع با یکدیگر مطابقت داشته باشد. 
• اگر قصد خرید کالا با برندی خاص دارید بهتر است صرف نظر زیرا اکثر این محصولات اورجینال نیستند.
• از آنجا در کیفیت اغلب اجناس چینی تردید وجود دارد قبل از خرید عمده بهتر است در ابتدا یک نمونه از محصول مورد نظر خود سفارش داده و در صورت مطلوب بودن اقدام به خرید عمده کنید.


 

پرداخت هزینه در سایت علی بابا Alibaba حتما باید حساب ارزی دسترسی داشته باشید. به دلیل وجود تحریم ها در کشور و عدم دسترسی به کارت های مالی ارزی، مجموعه پانی پی با دستیابی به درگاه های بین المللی این امکان را برای شما در کوتاه ترین زمان میسر می سازد.