پرداخت هزینه ثبت نام آزمون CFA

آزمون CFA مخفف Chartered Financial Analyst به معنی تحلیلگر مالی خبره است. این آزمون، به عنوان استاندارد بین المللی برای سنجش مهارتها و دانش فرد در زمینه تحلیلگری مالی و مدیریت پورتفوی مطرح است. آزمون CFA معتبرترین مدرک در حوزه تحلیل گری مالی و سرمایه گذاری است که شخص دارنده آن جایگاه ویژه ای کسب می کند چرا که این مدرک صرفاً مدرک دانشگاهی نبوده و کاربردی می باشد. موسسات مالی و سرمایه گذاری در جذب نیروهای جدید نیز، یک فرد با مدرک کارشناسی و دارنده مدرک CFA را همتراز با یک فرد با مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و دکتری مالی ارزیابی می کنند، از این رو در سالهای اخیر گرایش به کسب آن بسیار بالاست.

 زمان، مکان و هزینه های آزمون CFA

این آزمون توسط موسسه آمریکایی CFA Institute در 3 سطح و در کشورهای مختلف برگزار می شود. و ثبت نام آن از طریق وبسایت موسسه CFA انجام می گیرد. زمان برگزاری سطوح سه گانه آزمون، اولین یکشنبه ماه ژوئن هر سال است با این تفاوت که سطح یک آزمون، علاوه بر تاریخ فوق یکبار هم در ابتدای دسامبر نیز برگزار می شود. انتخاب مکان آزمون CFA بر حسب اینکه برخی از مراکز آزمون می تواند متقاضی زیادی داشته باشد و یا مرکز آزمونی متقاضی کمتری داشته باشد، به هنگام ثبت نام با وارد کردن نام کشور، مراکز آزمون پیشنهادی نشان داده می شود و متقاضی یکی از گزینه های نزدیک به خود را انتخاب می کند. ولی مکان دقیق آزمون تقریبا یک ماه قبل از روز آزمون به وی اطلاع داده می شود. در شرایط فعلی برای متقاضیان ایرانی در آزمون ابتدای ژوئن، شهرهای دبی، استانبول، ایروان و کوالالامپور قابل انتخاب بوده و برای آزمون ابتدای دسامبر، شهرهای دوبی و کوالالامپور قابل انتخاب است.
هزینه های شرکت در آزمون بر اساس زمان ثبت نام متفاوت است و به 3 صورت ثبت نام زودتر از موعد، ثبت نام عادی و ثبت نام با تأخیر طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال هزینه هر یک از سه سطح آزمون CFA برای آزمون ژوئن 2017 به ترتیب زیر است: ثبت نام زودتر از موعد(تا انتهای 21 سپتامبر 2016) 650 دلار، ثبت نام  عادی( تا انتهای 15 فوریه 2017) 930 دلار و ثبت نام با تأخیر( تا انتهای 15 مارس 2017) 1380 دلار است. هزینه های ثبت نام کتابهای الکترونیکی آمادگی آزمون، تست های آزمایشی و … را شامل می شود.

 


مجموعه پانی پی با سال ها تجربه در زمینه پرداخت های خارجی میتواند هزینه آزمون شما را در سریع ترین زمان انجام دهد, جهت ثبت سفارش و پرداخت هزینه آزمون میتوانید از خدمات پرداخت کارت اعتباری استفاده نمایید و پس از تکمیل سفارش به صورت آنلاین منتظر انجام سفارش خود در کمتر از 3 ساعت کاری باشید.