پرداخت هزینه دولینگو | ثبت نام آزمون دولینگو Duolingo

آزمون دولینگو Duolingo، یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی است که مهارت های شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری شما را ارزیابی می کند. این آزمون توسط بیش از 4000 موسسه و دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته می شود. شما می توانید را در هر زمان و هر مکانی که دسترسی به اینترنت و کامپیوتر داشته باشید، امتحان دهید. این آزمون کمتر از یک ساعت به طول می انجامد و نتایج آن در کمتر از 48 ساعت برای شما ارسال می شود. پرداخت هزینه آزمون دولینگو به دلیل تحریم ها برای هموطنان عزیز میسر نیست به همین دلیل مجموعه پانی پی با دسترسی به درگاه های بین المللی با پرداختی ایمن و سریع در پرداخت هزینه این آزمون و شرکت آزمون در آن همراه شما خواهد بود.


اهمیت آزمون دولینگو Duolingo

آزمون دولینگو اهمیت زیادی دارد چون می تواند مهارت های زبان انگلیسی شما را به صورت آنلاین و سریع ارزیابی کند. این آزمون دارای مزایای بسیاری نسبت به آزمون های دیگری همچون آیلتس و تاقل می باشد که از جمله آن می توان به کوتاه بودن آزمون (۱ ساعت) در مقایسه با آیلتس و تافل (3+ ساعت)، هزینه کمتر در مقایسه با آیلتس و تافل، عدم نیاز به حضور فیزیکی در مراکز آزمون، استرس بسیار کمتر، امکان انجام آزمون در اتاق شخصی متقاضی، امکان ارسال نمره برای تعداد نامحدودی از موسسات و دانشگاه ها اشاره کرد. به علاوه، بیش از 4000 موسسه و دانشگاه در سراسر جهان آزمون دولینگو را پذیرفته اند، بنابراین شما می توانید با گذراندن یک آزمون، شانس خود را برای پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف افزایش دهید. 

 نحوه شرکت در آزمون Duolingo

برای شرکت در آزمون دولینگو، شما باید ابتدا هزینه آزمون را پرداخت کنید که فقط با کارت های اعتباری معتبر مانند مستر کارت، پی پال و ویزا کارت قابل پرداخت است. اگر شما داخل کشور هستید و به دلیل تحریم ها نمی توانید این هزینه را بپردازید، مجموعه پانی با پرداخت ریالی، هزینه آزمون را برای شما انجام می دهد.
پس از پرداخت هزینه آزمون، شما می توانید یک زمان مناسب برای خود انتخاب کنید و آزمون را در هر مکانی که دسترسی به اینترنت و کامپیوتر دارید، انجام دهید فقط باید چند نکته را قبل از آزمون رعایت کنید:

  •  شناسنامه، گذرنامه یا کارت شناسایی خود را در دسترس داشته باشید.
  • در یک اتاق آرام و روشن باشید
  • 60 دقیقه وقت آزاد داشته باشید
  • اینترنت قابل اعتماد داشته باشید
  • کامپیوتر خود را با سیستم عامل ویندوز یا مک استفاده کنید
  • دوربین جلو، میکروفون و بلندگو را فعال کنید

آزمون دولینگو شامل دو قسمت است: 45 دقیقه تست تطبیقی که سوالات مختلفی در مورد شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری پرسیده می شود و 10 دقیقه نمونه نوشتاری و گفتاری که با دانشگاه های مورد نظر شما به اشتراک گذاشته می شود.



قوانین آزمون Duolingo

قوانین آزمون دولینگو بسیار سخت بوده که در صورت عدم رعایت آن ممکن است به راحتی از آزمون حذف شوید. این قوانین به صورت زیر هستند:

  • باید در یک اتاق آرام و روشن تنها باشید
  • شما باید چهره خود را به طور کامل و واضح در دوربین نشان دهید
  • نباید از هدفون، عینک آفتابی، قلم، کاغذ، تلفن همراه یا هر وسیله دیگری استفاده کنید
  • شناسنامه، گذرنامه یا کارت شناسایی خود را در دسترس داشته باشید
  • از تب جدید، خروج از مرورگر یا باز کردن نرم افزار دیگری خودداری کنید.

تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس

آزموت های دولینگو و آیلتس دو آزمون معتبر برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی هستند که هر کدام ویژگی ها و تفاوت های خاص خود را دارند. از تفاوت های مهم بین این دو آزمون می توان به موارد زیر اشاره کرد. 
1- آزمون دولینگو یک آزمون آنلاین است که می توانید در هر مکان و زمانی که دسترسی به اینترنت و کامپیوتر دارید، برگزار کنید اما آزمون آیلتس یک آزمون حضوری است که باید در یک مرکز آزمون مشخص شرکت کنید.

2- آزمون دولینگو کمتر از یک ساعت طول می کشد و نتایج آن در عرض 48 ساعت اعلام می شود، اما آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه (بدون شامل شدن بخش شفاهی) به طول می انجامد و نتایج آن در عرض 10 تا 15 روز اعلام می شود.

3- با پرداخت یک بار هزینه آزمون دولینگو می توانید نتایج خود را به تعداد نامحدود به دانشگاه ها یا مؤسسات ارسال کنید اما در پرداخت هزینه آزمون آیلتس فقط می توانید نتایج خود را به 5 دانشگاه ارسال کنید.

4- آزمون دولینگو یک آزمون تطبیقی است که با هر پاسخ صحیح، سطح دشواری سؤالات افزایش می یابد، اما آزمون آیلتس یک سطح دشواری ثابت برای همه داشته و شامل سؤالات مختلف در مورد شنیدار، خواندار، نوشتار و گفتار است.
5- بخش شفاهی آزمون دولینگو شامل تصویربرداری و تصحب در مورد چند موضوع است اما بخش شفاهی آزمون آیلتس شامل سه قسمت صحبت در مورد خود، صحبت در مورد یک موضوع خاص و یک بحث عمیق می باشد.



مزایای آزمون دولینگو Duolingo

زمون دولینگو دارای مزایای زیادی نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی است. برخی از مزایای آزمون دولینگو عبارتند از :

سهولت در برگزاری: قابلیت انجام آزمون در هر زمان و مکانی که دسترسی به اینترنت و کامپیوتر داشته باشید، بدون نیاز به حضور در مراکز آزمون.

کوتاه بودن مدت زمان آزمون (45 دقیقه)

سرعت بالای اعلام نتایج (48 ساعت)

ارزان و مقرون به صرفه بودن: هزینه کم آزمون و امکان ارسال نتایج به تعداد نامحدود دانشگاه ها یا مؤسسات.

تطبیقی بودن آزمون با سطح : به‌طوریکه با هر پاسخ صحیح، سؤالات دشوار‌تر می‌شوند.

ارزیابی صحیح : شامل بودن بخش تصویربرداری و صحبت در مورد چند موضوع، که مهارت شفاهی شما را به‌صورت واقع‌گرایانه ارزیابی می‌کند.


آمادگی برای آزمون

برای آمادگی در آزمون دولینگو، می‌توانید از راهنما و منابع مختلفی استفاده کنید. برخی از این منابع شامل آزمون های آزمایشی دولینگو که به صورت رایگان و نامحدود در دسترس است و می‌تواند شما را با نوع سؤالات و سطح آزمون آشنا کند. استفاده از مقالات و فیلم‌های آموزشی که در سایت‌های مختلف قابل دسترسی هستند و تکنیک‌ها و نکات مهمی را برای شرکت در آزمون ارائه می‌دهند. 
منابع زبان انگلیسی که می‌توانند مهارت‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری شما را تقویت کنند. همچنین برای این منظور می‌توانید از پادکست‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها، مجلات، نرم‌افزارها و سایت‌های زبان انگلیسی استفاده کنید. در انتها تمرین و تکرار زیاد که می‌تواند شما را با فشار زمان و شرایط آزمون آشنا کند و خود اعتمادی شما را بالا ببرد.