صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۱

کوبا کشوری زیبا و خاطره انگیز

 بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۱  چاپ
کوبا کشوری زیبا و خاطره انگیز
کوبا یکی از کشورهای قاره‌ی آمریکا است که خود کوبا کشور گرانی محسوب نمی‌شود. در این مقاله سعی کرده‌ایم که اطلاعات جامعی برای علاقمندان به سفر به این کشور زیبا را تهیه کنیم.
در کشور کوبا می‌توانید در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های قدیمی قدم بزنید و از اتمسفر خاصی که در آن‌ها وجود دارد لذت ببرید، به کوه‌های بی‌مانندش رفته و مسیرهای کوهنوردی و پیاده روی آن‌ها را امتحان کنید، ماشین‌های قدیمی و رنگارنگش که یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های این کشور در جهان است، سواری کنید. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند شما را متقاعد کند تا سفر به کوبا را امتحان کنید.
کوبا واقعا کشوری ارزان است، مخصوصا وقتی که صحبت از مقایسه‌ی آن با دیگر کشورهای جزایر کاراییب می‌شود. اگر دوست داشته باشید سفری ارزان به کشور کوبا را داشته باشید، تقریبا با روزی ۱۵۰- ۱۸۰ هزار تومان می توانید یک روز را در این کشور دیدنی بگذرانید. البته این رقم به صورت تقریبی و در صورتی است که کاملا اقتصادی رفتار کنید، در غیر این صورت این عدد می‌تواند بالاتر از این ارقام باشد.

سیستم حمل و نقل در کشور کوبا

یکی از بهترین تفریحاتی که در سفر به کوبا خواهید داشت، سوار شدن و گشت‌و‌گذار با ماشین‌های کلاسیک و قدیمی کوبایی در کل شهر است. در تمام شهرها و مخصوصا شهر هاوانا، تورهای سواری این ماشین‌ها با قیمت پایین را شاهد خواهید بود. سیستم تاکسی‌رانی در شهرهای بزرگ کوبا مثل هاوانا و ورادرو و ترینیداد بیشتر وجود دارد اما اگر بخواهید با ماشین‌های کلاسیک کوبایی بگردید باید هزینه‌ی بیشتری به نسبت تاکسی‌ها پرداخت کنید که تقریبا به ازای هر سواری ۸ تا ۱۰ دلار باید هزینه کنید. باید قبل از این که سوار این ماشین‌ها شوید ابتدا سر قیمت با راننده تاکسی‌ها به توافق برسید.

اماکن گردشگری کشور کوبا

سفر به کوبا بدون دیدن شهر هاوانا پایتخت زیبای این کشور بی‌معنا می‌شود. منطقه‌ی قدیمی شهر هاواناو در سال ۱۹۸۲ جز میراث جهای یونسکو شده است. شهر هاوانا پر از ساختمان‌هایی با معماری بی‌نظیر، مردم جالب و گرم و البته ماشین‌های کلاسیک رنگارنگ است. در این شهر می‌توانید یکی از این ماشین‌های کلاسیک را اجاره کرده و با آن همه جای شهر را کامل بگردید. حتما از ساحل واردرو دیدن کنید که یکی از معروف‌ترین مقاصد ساحلی کوبا است. این ساحل به داشتن آب‌های فیرورزه‌ای رنگ، درختان نخل و ماسه‌های سفید رنگش مشهور است. ترینیداد از دیگر شهرهای کوبا است که خانه‌های رنگی رنگی و خیابان‌های سنگ فرش شده جز ویژگی‌های جذاب آن هستند.

بهترین زمان سفر به کوبا

از ماه‌های آذر تا اردیبهشت هپای کوبا بسیار مطبوع و آفتابی است. به همین دلیل این زمان مناسب‌ترین زمان سفر به این کشور محسوب می‌شود.
مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در گرفتن وقت سفارت مفتخرانه در جال ارائه‌ی خدمت به مشتریان عزیز است. در صورت بروز هرگونه مشکل مشتریان می‌توانند با تیم پشتیبانی حاذق مجموعه تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت حل شود.