صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۳۱

تحصیل در ونکوور

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۳۱  چاپ
تحصیل در ونکوور
ونکوور یکی از شهرهای غربی کانادا است. این شهر که بزرگ‌ترین شهر استان بریتیش کلمبیا است به عنوان سومین شهر پرجمعیت کشور کانادا شناخته می‌شود. امکانات رفاهی و تحصیلی در ونکوور باعث شده تا افراد زیادی علاقمند به مهاجرت، زندگی و تحصیل در ونکوور باشند.
هر ساله حدود ۳۵ هزار نفر مهاجر وارد شهر ونکوور می‌شود. برخی از مهاجرین برای گرفتن اقامت اقدام می‌کنند و برخی دیگر برای شرایط تحصیلی که ونکوور برای افراد ایجاد کرده است به این شهر مهاجرت می‌کنند. تعداد زیاد مهاجران،‌ تفاوت‌های فرهنگ‌های مختلف و آب و هوای مناسب ونکوور باعث شده است تا افراد زیادی تمایل به گرفتن اقامت و تحصیل در ونکوور کانادا را داشته باشند.
در استان بریتیش کلمبیا دانشگاه‌های تراز اول با رتبه جهانی بالا به ارائه‌ی رشته‌های مختلف می‌پردازند. اقدام برای تحصیل در این دانشگاه‌ها برای همه مهاجرین و دارندگان اقامت کانادا امکان‌پذیر است. امکان اپلای کردن در این دانشگاه‌ها برای دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای افراد متقاضی فراهم شده است. از دانشگاه‌های مهم و تراز اول در استان بریتیش کلمبیا می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر و دانشگاه ویکتوریا اشاره کرد.

شرایط تحصیل

تمامی دانشگاه‌های نام برده شده آمادگی جذب محققین و دانشمندان از سراسر دنیا را دارند. تحصیل در این دانشگاه‌ها برای افراد یک مزیت محسوب می‌شود. بیشتر استاد‌ها در این دانشگاه‌ها برنده جایزه‌های نوبل در رشته‌های فیزیک، پزشکی و اقتصاد هستند. سطح علمی این دانشگاه‌ها کمک بزرگی به شکوفایی اقتصاد استان بریتیش کلمبیا کرده است.
شرایط تحصیلی در دانشگاه دولتی ونکوور کانادا برای اخذ پذیرش از این دانشگاه نیازمند مدرک دیپلم یا مدرک پیش‌دانشگاهی معتبر در کشور کانادا است. علاوه بر آن مدارکی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی و رزومه متقاضی نیز باید به این دانشگاه ارائه شود تا شرایط متقاضی برای تحصیل در ونکوور مورد بررسی قرار گیرد. در بعضی از رشته‌ها مانند موسیقی نیز متقاضی باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کند.
مدارک مورد نیاز برای اثبات مهارت انگلیسی باید بر اساس آزمون‌های مورد قبول جهانی مانند تافل و آیلتس و گرفتن نمره حد نصاب لازم باشد. مدرک تافل با حداقل نمره ۸۰، مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶.۵، مدرک CLBPT با اکتساب حداقل نمره ۷ در هر بخش، مدرک CLBPT با اکتساب حداقل نمره ۷ در هر بخش و گذراندن دوره انگلیسی در سطح انگلیش 10 جز نمرات مورد قبول در این دانشگاه‌ها هستند.
اگر تمایل به شرکت در آزمون‌های بین المللی و اپلای در دانشگاه‌های خارجی را دارید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.