صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۵

چگونه زمان خود را به صورت موثر مدیریت کنیم؟

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۵  چاپ
چگونه زمان خود را به صورت موثر مدیریت کنیم؟
ممکن است سخت‌ترین بخش دانشگاه، به ویژه در سال اول تحصیل ایجاد تعادل بین زندگی اجتماعی و تحصیلی دانشجو باشد. بهتر است راهی را پیدا کنید که نسبت به تعهدات زندگی اجتماعی و تحصیلی خود عمل نمایید. در حقیقت، زمانی که شما تازه شروع به تحصیل کرده‌اید، اولویت زندگی اجتماعی شما خواهد بود، این موضوع کاملا طبیعی است زیرا در سال اول تحصیل اکثر دانشجویان این معضل را دارند.
طبیعتا شما نمی‌توانید در سال‌های دوم و سوم دوران تحصیل خود نیز این گونه رفتار کنید زیرا ادامه این راه می‌تواند شما را در زندگی تحصیلی خود با شکست روبه رو کند. در مورد این معضل دانشجویان مطالعات زیادی صورت گرفته است و راه‌حل‌هایی نیز بابت مدیریت زمان دانشجویان ارائه شده که در ادامه به چند راه‌حل اساسی اشاره خواهد شد.

از پیوستن به گروه‌های اجتماعی متعدد اجتناب کنید

این یک واقعیت است که شما به اندازه‌ای که نتوانید زندگی تحصیلی خود را مدیریت کنید مشغله ندارید بلکه این پیوستن به گروه‌های متعدد دوستان است که فرصت رسیدگی به زندگی تحصیلی خود را از شما می‌گیرد. برای موفقیت کافی است که محدودیتی در دیدارهای دوستانه و اجتماعی خود ایجاد کنید تا فرصت رسیدگی به زندگی تحصیلی خود را داشته باشید.

هر هفته جدول زمان برای خود تهیه کنید

اول هر هفته جدولی از کلاس‌ها و زمان آن‌ها را تهیه کنید و کارهای درسی را که مخصوص آن هفته است را به لیست خود اضافه نمایید. باید به انجام کارهای هفتگی خود سر ساعت حساسیت نشان دهید تا بتوانید در زندگی تحصیلی خود به پیشرفت دست یابید.
لیست کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید تا آمادگی مسئولیت های خود را داشته باشید
داشتن یک تخته سفید که بتوانید تمام کارهای خود را در آن یاد داشت کنید بسیار سودمند خواهد بود. پس یک تخته سفید تهیه کرده و کارهای روزمره خود را در آن یادداشت کنید تا بتوانید مطابق جدول به تمام کارهای روزمره خود رسیدگی کنید.

دفترچه اهداف داشته باشید

تفاوتی ندارد که این دفترچه دیجیتالی بوده یا فیزیکی اما سعی کنید یک دفتر داشته باشید که اهدافی که در سر دارید را روی آن نوشته و طبق آن پیش بروید در این صورت خواهید دید که در هر دو زندگی تحصیلی و اجتماعی خود پیشرفت بسیاری خواهید داشت.

از آلارم برای یادآوری استفاده نمایید

برای ملاقات‌های مهمی که دارید از آلارم استفاده نمایید تا فرصت‌های مهم خود را از دست ندهید. این کار برای زمانی که شما لیست کارها و دفترچه خود را به صورت اتفاق گم کردید بسیار مناسب است.
تمام کارهایی که در بالا ذکر شد برای مدیریت زمانی تحصیلی بسیار مناسب بوده و شما را به سمت موفقیت سوق می‌دهد.
اگر تمایل به شرکت در آزمون‌های بین المللی و اپلای در دانشگاه‌های خارجی را دارید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند