صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۴

5 راه‌حل جامع برای برنامه‌ریزی کاربردی در دانشگاه

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۴  چاپ
5 راه‌حل جامع برای برنامه‌ریزی کاربردی در دانشگاه
علاوه بر زندگی تحصیلی و اجتماعی دانشجویان حوادث زیادی در روزهای هفته در دانشگاه اتفاق می‌افتد. در اغلب اوقات تلاش برای یادآوری زمان و مکان برگزاری سمینارها،سخنرانی‌ها و فرجه‌های متعدد از واحد‌های مختلف به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی در جامعه دانشجویی محسوب می‌شود.
در صورتی که برنامه‌ریزی دقیقی برای جامعه دانشجویی نداشته باشید باید منتظر شکست باشید.

دفترچهای برای یادداشت کارهای روزانه خود تهیه کنید

شاید در نگاه اول بسیار سطحی و مبتدی به نظر برسد اما باید بدانید که نوشتن کارهای روزانه می‌تواند یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های برنامه‌ریزی موفق تحصیلی باشد. تمام کارهایی که باید انجام دهید از قبیل مهلت‌هایی که از استادها برای سخنرانی، کنفرانس و ... گرفته‌اید،‌ زمان امتحان و اسم کتاب‌هایی که منبع امتحانها هستند وحتی لوازم‌التحریر که در این امتحانات نیاز دارید را در این دفترچه بنویسید.

سیستم بایگانی خود را ایجاد کنید

پوشه‌های رنگی می‌توانند بهترین دوست‌های شما باشند، با ایجاد فایل‌های ساده بایگانی تمام مطالب مهم کنفرانس و سخنرانی خود را برای برنامه‌ریزی عالی و کاملی که در نظر دارید نت برداری کنید. بهتر است برای دسترسی راحت‌تر به فایل‌های بایگانی خود، هر واحد درسی فایلی جداگانه داشته باشد تا زمانی که به مشکل برخوردید سریعا قادر به پیدا کردن مطلب مورد نیاز خود باشید.
همچنین پوشه‌های متنوعی برای ذخیره مقالات خود همراه با اطلاعات مفید و مورد نظر استادها را ایجاد کنید. انجام این کار به شما قدرت این را می‌دهد که مقالات خود را کامل‌تر ارائه کرده و برای ارسال آن از لحاظ زمانی مشکلی نداشته باشید و استرس لحظه‌های آخر ارسال مقاله را تجربه نکنید.

لیست جامعی از کارهایی که باید انجام دهید را نوشته و بچسبانید

واقعیت این است که افرادی که لیستی از کارهایی که باید انجام دهند را تهیه می‌کنند موفق‌تر هستند. زمانی که اهداف خود را هر روز ببینید اعتماد به نفستان‌ بالا رفته و همین موضوع باعث موفقیت شما می‌شود.
به لیستی که تهیه می‌کنید دقت کنید زیرا عدم هماهنگی کارهایی که باید انجام دهید می‌تواند باعث شکست شما شود. پس برای پیشبرد هرچه بهتر کارهایتان ابتدا کارها و مسئولیت‌های آسان خود را لیست کرده سپس به سمت پروژها و مسئولیت بزرگ خود بروید.

خواب به اندازه شب را فراموش نکنید

برای پیشبرد بهتر هدف‌های خود به چشم‌ها و قوای بدنی خود نیز توجه داشته باشید،‌ خواب خوب و کافی یکی از گزینه‌های مهم برای موفقیت در برنامه‌ریزی و هدف‌های شخص خواهد بود.
اگر خواب کافی داشته باشید و روز بعد سرحال و سرزنده بیدار شوید به مراتب روز تحصیلی خوبی را خواهید داشت.
آرامش خود را حتی در لحظات حساس نیز حفظ کنید
شاید بیان حفظ آرامش در لحظات حساس راحت‌تر از انجام آن باشد اما یقین داشته باشید استرس فقط کارهای شما را پیچیده‌تر می‌کند. پس آرامش خود را حفظ کرده و همان‌طور که در برنامه‌ریزی‌هایی که برای موفقیت خود انجام داده ‌بودید پیش روید.
اجازه ندهید استرس امتحان، تمام زحماتی که برای امتحان خود کشیده بودید را از بین ببرد،‌ آرامش خود را حفظ کرده و به خودتان اعتماد داشته باشید در این صورت است که موفقیت واقعی را به دست خواهید آورد.

اگر تمایل به شرکت در آزمون‌های بین المللی و اپلای در دانشگاه‌های خارجی را دارید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.