صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۳

بورسیه تحصیلی

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۳  چاپ
بورسیه تحصیلی
یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی هزینه‌ی سرسام آور زندگی در خارج از کشور است که بیشتر هموظنان را به فکر اخذ بورسیه‌های تحصیلی از دانشگاه‌های مختلف انداخته است. از این رو، بر آن شدیم تا شما را با همه چیز در رابطه با بورسیه تحصیلی آشنا سازیم. با پانی پی همراه باشید تا با بورسیه تحصیلی بیشتر آشنا شوید.

بورسیه فول فاند (full fund)

به دلیل تقاضای بالا برای اخذ این بورسیه رقابت شدیدی برای دانشجویان و تقاضا کنندگان به وجود آمده است. فول فاند از مجموع یا منبع بودجه‌ی (پول ذخیر شده) برای انجام یک پروژه خاص، ارائه بورسیه ‏تحصیلی به دانشجویان و غیره است. بورسیه فول فاند می‌تواند برای هر هدفی به هر نحوی ایجاد شود. برای مثال یک دانشگاه در بودجه سالیانه ‏خود مبلغ دو میلیون یورو به عنوان فاند برای دانشجویان مقطع دکتری و یک میلیون یورو برای دانشجویان فوق لیسانس در نظر می‌گیرد که این مبالغ، به ارقام کوچکتر و معین تبدیل شده و با عنوان اسکالرشیپ به دانشجویان جدید و یا دانشجویان فعلی آن دانشگاه ‏تعلق می‌گیرد.‏

بورسیه تحصیلی

«بورسیه» (Scholarship) که معمولا به آن بورسیه تحصیلی گفته می‌شود، برای تشویق افراد به ادامه تحصیل تعلق داده می‌شود. معمولا برای گرفتن این نوع بورسیه شرایط تحصیلی قابل قبولی نیاز است و دانشگاه‌ها برای تمدید این نوع کمک هزینه، شرایط خاصی دارند؛ برای مثال این که معدل هر ترم دانشجو باید بالاتر از ۳ (از ۴ نمره) باشد. این کمک مالی به همه رده‌های دانشگاهی و همه رشته‌های درسی تعلق می‌گیرد. اما میزان اختصاص آن به دوره دکتری بیش از سایر مقاطع است. این نوع بورسیه‌ها حتی گاهی اوقات هزینه‌های زندگی یک دانشجو را نیز پوشش می‌دهند.

جایزه

بورسیه (Awards) به معنی جایزه است. این دسته همه نوع جایزه را شامل می‌شود و هیچ محدودیتی ندارد ولی معمولا مبالغ ابن جایزه ها زیاد نیست و نمی تواند تمامی هزینه دانشگاه را تامین کند و تنها بخش از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهد. معممولا این جایزه‌ها را به صورت مبلغ نقدی پرداخت می‌شوند و به حساب دانشجو واریز می‌کنند. بعضی وقت‌ها هم این جوایز نقدی نیستند مانند بن خرید کتاب، هزینه شرکت در کنفرانس های بین المللی و … .

وام تحصیلی

وام تحصیلی به این صورت است که از بانک یا یک مرکز خصوصی که هزینه‌های تحصیل دانشجو را تقبل شده است، وامی مستقیما به حساب دانشگاه پرداخت می‌شود که تنها در برگیرنده شهریه و هزینه‌های تحصیلی دانشگاه دانشجو است. معمولا وجود یک ضامن برای اخذ این نوع وام‌ها الزامی است. نکته قابل توجه در این مورد این نوع از کم هزینه‌های تحصیلی این است که وام تحصیلی به دانشجویان خارجی تعلق نگرفته و تنها در اختیار شهروندان کشور ارائه دهنده وام است.
اگر تمایل به شرکت در آزمون‌های بین المللی و اپلای در دانشگاه‌های خارجی را دارید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.