صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۰

سفر به جمهوری آذربایجان

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۰  چاپ
سفر به جمهوری آذربایجان
جمهوری آذربایجان یکی دیگر از همسایگان ایران است که در چند سال اخیر به یکی از کشورهای توریستی تبدیل شده است. سالانه ایرانیان زیادی به شهر باکو پایتخت این کشور سفر می‌کنند. زبان رسمی که در این کشور استفاده می‌شود آذری است البته قابل ذکر است که زبان روسی در این کشور جز زبان دوم مردم جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود. واحد پول این کشور منات است.

آب و هوای جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان به دلیل منطقه جغرافیایی‌ای که در آن قرار دارد دارای تنوع آب و هوایی بالایی است. به طوری که از 11 مناطق شرایط آب و هوایی دارای 9 شرایط آب‌و‌هوایی متفاوت است. موقعیت جغرافیایی آذربایجانبه این صورت است که این کشور در جنوب قفقاز و منطقه اوراسیا و ما بین آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد. بنه به همین دلیل جمهوری آذربایجان دارای ۳ ویژگی جغرافیایی فیزیکی خاص است. دمای میانگین در آذربایجان در زمان‌های مختلف سال به شدت متغیر است.

بهترین زمان سفر به جمهوری آذربایجان

اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، اواخر مرداد با میانگین دمای ۳۶ درجه‌ی سانتی گراد و حداقل دمای ۲۶ درجه در شب‌ها گرم‌ترین زمان این کشور است. هوای بیشتر سال در جمهوری آذربایجان با آب و هوایی معتدل روبه‌رو است،ِ البته به غیر از تابستان که بسیار گرم بوده و سرمای زمستان که بارش باران و یا برف روزهای سردی را می‌سازند.

جاذبه های توریستی جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان دارای جاذبه‌های فراوانی است که در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.
بافت قدیمی شهر باکو (ایچری شهر)، بلوار باکو، مرکز فرهنگی حیدر علی اف، برج‌های شعله، اثر سنگی و هنری قبوستان، میدان فانتن، کاخ شیروان شاه، موزه ادبیات نظامی گنجوی، مرکز خرید قدیمی TsUM‏ یا ‏MUM و‌ پورت مال باکو تعدادی از اماکن محبوب گردشگری آذربایجان هستند که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کنند.
مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در تعیین وقت سفارت مفتخرانه در جال ارائه‌ی خدمت به مشتریان عزیز است. در صورت بروز هرگونه مشکل مشتریان می‌توانند با تیم پشتیبانی حاذق مجموعه تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت حل شود.
برچسب ها:  سفر  مهاجرت  سفارت