صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۸

سفر به ارمنستان

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۸  چاپ
سفر به ارمنستان
این کشور با قدمت ۳ هزار ساله یکی از همسایگان ایران است. از همسایگان دیگر این کشور می‌توان به گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان اشاره کرد که به دلیل نزدیکی مسیر برای هموطنان سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر ایرانی است. این‌ روزها به دلیل بالا رفتن قیمت دلار بسیاری از هموطنان ارمنستان را به عنوان مقصد گردشگری خارج از کشور خود انتخاب می‌کنند. با پانی پی همراه باشید تا با مناظر دیدنی این کشپر آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی ارمنستان

ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در مرز بین آسیا و اروپا، درواقع بین دریای خزر و دریای سیاه واقع شده است. ارمنستان کشوری است کوهستانی و پرباران که هوای مطلوبی در بیشتر فصول سال دارد. کشور ارمنستان از شمال با کشور گرجستان، شرق با جمهوری آذربایجان، غرب با کشور ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز است. مساحت این کشور ۲۹ هزار ۷۴۳ کیلومتر مربع است. جمعیت حدودی این کشور نیز ۲۹۳ هزار نفر است.
واحد پول کشور ارمنستان درام است. هزینه ی زندگی در این کشور نسبت به ایران حدود ۵۵ درصد ارزان‌تر است. در برخی از فروشگاه‌های این کشور دستگاه پز ایرانی وجود دارد که گردشگران می‌توانند خرید خود را به ریال حساب کنند.
زبان رسمی ارمنستان ارمنی است که روسی و انگلیسی نیز در این کشور رواج دارند.

آب و هوای ارمنستان

شرایط آب و هوایی کشور ارمنستان به گونه‌ای است که این کشور جز کشورهای سرد جهان محسوب می‌شود. کشور ارمنستان در ماه‌های اردیبهشت تا مهر گرم‌ترین ماه‌های سال را دارد. در ماه‌های تیر و مرداد گاهی دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد. در مقابل فصل زمستان (دی، بهمن و اسفند) و همچنین پاییز (اواخر مهر، آبان و آذر) سردترین زمان‌های سال کشور ارمنستان محسوب می‌شوند.

بهترین زمان سفر به کشور ارمنستان چه زمانی است؟

اگر بخواهیم بر اساس آب و هوا بهترین زمان سفر به این کشور را بیان کنیم قطعا از اواخر ماه فروردین تا اوایل تیر ماه بهترین زمان سفر به این کشور محسوب می‌شود.
مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در گرفتن وقت سفارت مفتخرانه در جال ارائه‌ی خدمت به مشتریان عزیز است. در صورت بروز هرگونه مشکل مشتریان می‌توانند با تیم پشتیبانی حاذق مجموعه تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت حل شود.
برچسب ها:  سفر  سفارت  مهاجرت