صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۳

تفاوت اتریوم کلاسیک با اتریوم

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۳  چاپ
تفاوت اتریوم کلاسیک  با اتریوم
بازارهای ارزهای دیجیتال دو نوع متفاوت اتریوم را به فروش می‌رسانند «اتریوم» (ETH) و «اتریوم کلاسیک» (ETH). اتریوم و اتریوم کلاسیک نه تنها اسم مشابهی دارند بلکه داستان مشابه و مهمی را در ارزهای دیجیتال، از اخلاق و ایدوئولوژی‌ها را شامل می‌شوند.
قبل از این که اتریوم به دونوع مختلف تقسیم شود یک از واحد اتریوم بود، تا زمانی که ۵۰ میلیون اتریوم توسط یک هکر ناشنا دزدیده شد،‌ همین موضوع سبب شد که مردم در عرصه ارزهای دیجیتال به دو دسته جدا تبدیل شوند.
معرفی اتریوم
در شیوه‌های گسترده، هر دو اتریوم و اتریوم کلاسیک سیستم عامل‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای ساخت برنامه‌های مختلف استفاده کرد.
قرارداد هوشمند، قراردادی است که در «بلاک چین» (blockchain) ذخیره می‌شود و زمانی اجرا می‌شود که شرایط خاصی ایجاد شود. آن‌ها برای انجام معاملات توسط بلاک چین به عنوان شخص ثالث هدفمند و بی‌طرف کنترل و اجرا می‌شوند.
این قرارداد‌های هوشمند اکوسیستم اتریوم را به وجود می‌آورند. از آن جایی که این قرار دادها به صورت خودکار انجام می‌شوند،‌ تراکنش‌های انجام شده بر روی پلتفرم اتریوم برای برنامه‌های مختلف جذاب خواهد بود.
این برنامه‌های کاربردی، که به عنوان DAPP)) «برنامه های غیر متمرکز» نامیده می‌شوند، دارای ویژگی‌های متنوع و اهداف فراوانی هستند که همه آن‌ها از پلتفرم اتریوم استفاده می‌کنند.

تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک در چیست؟‌

اتریوم نقش اساسی در بلاک چین را ایفا می‌کند. بیشتر «ماینرها یا استخراج کننده‌های بیت کوین» (miners)، ‌استفاده کننده‌های قدیمی اتریوم از اتریوم استفاده می‌کنند.
اتریوم کلاسیک با همان پروتکل اتریوم اجرا می‌شود اما تفاوت‌های کوچکی با اتریوم دارد. اتریوم کلاسیک به دلیل بازاری که دلالان راه انداخته‌اند نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر ارزشمند است. اتریپم بیشتر شبیه شرکت نرم افزاری ات که به پیشرفت روزافزون و داشتن «هارد فورک‌» (hard forks) بشتر مایل است. رهبران جامعه اتریوم عمیق‌تر از رهبران اتریوم کلاسیک می‌اندیشند. اتریوم در درجه اول به دلیل بازار دلالان پس جامعه‌ی هدفمند و پشتیبان طرفداران زیادی دارد.
همانند «بیت کوین» (Bitcoin) و «بیت کوین کش» (Bitcoin Cash) اتریوم و اتریوم کلاسیک دو ارز رمزپایه کاملا مجزا هستند. در جولای سال ۲۰۱۶ اتریوم و اتریوم کلاسیک از هم جدا شدند. درحال حاضر اتریوم بیشتر استفادهشده و مقبول استفاده کنندگان است.
در ماه می ۲۰۱۶، (DAO) به فروش عمومی گذاشته شد و موفق به کسب ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه شد. این میزان در زمان خود بی‌سابقه بود و بسیاری از رکوردهایی که امروزه جابجا می‌شوند، حاصل کاری بود که آن زمان اتریوم انجام داد، است.
مشکل اصلی اتریوم کلاسیک، فقدان قابلیت سازگاری پیشینه بر اثر اعمال فورک سخت است. تمام سنگین وزن‌های جامعه اتریوم به زنجیره‌ی جدید نقل مکان کرده که بدین معنی است که کسانی که در اتریوم کلاسیک باقی ماندند، قادر به تعامل با ورژن‌های جدید اتریوم نخواهند بود. بارزترین مثال برای این موضوع، زمانی اتفاق افتاد که اتریوم از PoW) یا Proof of Work به (PoS یا Proof of Stack) به روز رسانی شد. اتریوم کلاسیک توان برقراری ارتباط و استفاده از این مزیت را نداشت، چرا که نرم افزار به سادگی اجازه دسترسی به نسخه جدید را نداشت.

تقسیم شدن بلاک چین به دو قسمت تهدیدهای امنیتی را به همراه داشته که بعد در اتریوم سعی شد تا این مشکلات به حداقل برسد. به جز این، دوگانه شدن اتریوم برای کاربران جدید کمی گیج کننده است و مهم تر از آن استخرج کننده‌ها و کاربران اتریوم کلاسیک دیگر بروزرسانی‌های اتریوم را دریافت نمی‌کنند برای مثال یکی از مهمترین بروزرسانی‌های اتریوم حرکت از اثبات کار به اثبات سهام را دارد. اتریوم کلاسیک قادر نخواهد بود این مورد را اجرا کند، زیرا نرم افزارهای آن‌ اجازه‌ی بروزرسانی را ندارد.
مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در انجام حوالجات ارزی آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برطرف شود.
برچسب ها:  حواله  ارزی  پانی  پی