صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۲

حقایق جالب در مورد خانه اپرای سیدنی

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۲  چاپ
حقایق جالب در مورد خانه اپرای سیدنی
خانه‌ی اپرای سیدنی یکی از برترین بناهای دنیا است که حقایق جالبی پشت پرده ساخت این بنا وجود دارد. با پانی پی همراه باشید تا خانه‌ی اپرای سیدنی را بهتر بشناسیم. 

خانه ی اپرای سیدنی 

۱. خانه اپرای سیدنی در بنلونگ (Bennelong) واقع شده است. این نام براساس نام افسر استعمارگر انگیسی در سال ۱۷۸۸ ولاور بنلونگ (Woollarawarre Bennelong) انتخاب شده است.
۲. تخمین اولیه هزینه ساخت اپرای سیدنی ۷ میلیون دلار بود. هزینه نهایی ساخت این بنا ۱۰۲ میلیون دلار شد که عمده هزینه‌ی آن توسط قرعه‌کشی دولتی پرداخت شد.
۳. ۲۳۳ طرح برای مسابقه طراحی بین‌المللی طراحی خانه‌ی اپرا که در سال ۱۹۵۶ برگزار شد، ارائه شد. «جورن اتزون» (Jørn Utzon) از دانمارک برنده شد و مبلغ 5 هزار دلار طراحی خود را به دولت استرالیا فروخت.
۴. زمان ساخت خانه‌ی اپرا ۴ سال تخمین زده شده بود اما ۱۴ سال به طول انجامید. ۱۰ هزار کارگر برای ساخت این بنا مشغول به فعالیت شدند.
۵. پل رابسون اولین کسی بود که در اپرای سیدنی کار کرد. در سال ۱۹۶۰، هنگام ظهر از داربست بالا رفت و مشغول خواندن آواز کار خود را شروع کرد.
۶. اپرای سیدنی در سال۲۰۰۶ به ثبت میراث جهانی یونسکو درآمد.
۷. بیش از 1 میلیون کاشی سوئدی در هزار و ۶۲ هکتار مساحت این بنا استفاده شد.
۸. هفت A380s در مساحت این بنا می‌توانند فرود آیند.
۹. خانه‌ی اپرای سیدنی توسط ملکه الیزابت دوم در ۲۰ اکتبر سال ۱۹۷۳ افتتاح شد. او از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۶ چهار بار از این بنا دیدن کرد.

۱۰. زمان برگزاری ارکستر سمفونیک سیدنی در مراسمی که در سالن کنسرت برگزار شد، درجه حرارت 22.5 درجه بود تا اطمینان حاصل شود که ابزارهای موسیقی در لحظه عمل می‌کنند. دما و رطوبت برای آلات موسیقی بسیار مهم هستند.
۱۱. رنولد شوارتزنگر (بازیگر سابق و فرماندار کالیفرنیا) در سال ۱۹۸۰ در سالن کنسرت خانه‌ی اپرا عنوان نهایی خود را به نام آقای المپیا بدست آورد.
۱۲. در دهه ۱۹۸۰ حادثه‌ای در طی کنسرت اپری بوریس گودونوف اتفاق افتاد، یک شبکه در بالای گودال ارکستر در تئاتر جوآن ساترلند نصب شده بود. اپرا دارای جوجه های زنده بود و یک پرنده از صحنه خارج شد و در بالای سلول انفرادی فرود آمد.
۱۳. بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به طور سالانه از خانه‌ی اپرای سیدنی بازدید می‌کنند.
۱۴. اپرای سیدنی با استفاده از آب دریا مستقر از بندر سرد می‌شود. سیستم لوله کشی ۳۵ کیلومتری از آب دریاچه تا خانه‌ی اپرای سیدنی هر دو گرمایش و تهویه مطبوع در ساختمان را ایجاد می‌کنند.
۱۵. هر سال، سال نو چینی در خانه‌ی اپرا با بادکنک‌های قرمز، فانوس‌های قمری و ماندارین جشن گرفته می‌شود. در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۲ هزار نفر جشن چینی را در خانه‌ی اپرا سیدنی برگزار کردند.
مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در تعیین وقت سفارت آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برطرف شود.