صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۱

۲۰ جاذبه ی گردشگری دیدنی در بریتیش کلمبیا

 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۱  چاپ
۲۰ جاذبه ی گردشگری دیدنی در بریتیش کلمبیا
بریتیش کلمبیا یک استان در کشور کانادا است که اماکن گردشگری متعددی دارد و سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. این استان پارک‌های ملی زیبا، کارخانه‌های تولید نوشیدنی‌های مخصوص، شهرهای تاریخی و برخی از بهترین مناطق اسکی در آمریکای شمالی را در خود جای داده است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید با ما همراه باشید تا از ۲۰ جاذبه گردشگری برتر شهر بریتیش کلمبیا مطلع شوید.

استنلی پارک (Stanley Park)

استنلی پارک همانند پارک سنترال ونکوور است. گردشگران و مردم بومی این شهر فعالیت‌های متنوعی را در این پارک انجام می‌دهند. آکواریوم ونکوور، دوچرخه سواری و یا پیاده روی در اطراف «سی وال» Seawall))، سواحل زیبا، تماشای قطب‌های زیبا توتم در برکتون، وجود مجسمه بحث برانگیز و خاص و کاوش در مسیرهای زیبای این پارک می‌تواند برای بیشتر گردشگران مهیج باشد.

باغ باتچارت (Butchart Gardens) 

باغ باتچارت برنده جایزه جذابیت در ویکتوریا و جزیره ونکوور شده است، باغ باتچارت با 22 هکتار، چشم انداز فوق العاده‌ای دارد. کشف سنگ‌های صخره‌ای، گل های رز، ایتالیایی، ژاپنی و مدیترانه جز زیبایی های این باغ هستند. از باغ باتچارت می‌توان در تمام فصول سال بازدید کرد زیرا در تمام فصل‌ها گزینه جدید برای متحیر کردن بازدیدکنندگان خود دارد. سیستم نورپردازی که در این باغ به کار رفته بسیار حرفه‌ای بوده و زیبایی دوچندانی را باغ باتچارت می‌بخشد.

ویستلر بلک کامب (Whistler Blackcomb)

ویستلر بلک کامب در ویستلر واقع شده و لقب بزرگترین منطقه برای اسکی را در آمریکای شمالی به خود اختصاص داده است. این منطقه با بیش از 8 هزار هکتار زمین اسکی، سه یخچال طبیعی، پنج پارک و بیش از 200 زمین برای پیاده‌روی منطقه محبوبی برای تفریح محسوب می‌شود. ویستلر بلک کامب همچنین یکی از طولانی ترین فصل‌های اسکی در شمال امریکا را دارد که از نوامبر تا اواسط ماه می در کوه بلکامب برگزار می‌شود. پس از ذوب شدن برف‌ها این منطقه به محل مناسبی برای دوچرخه سواری تبدیل می‌شود.

پارک ملی محافظت شده اقیانوس آرام (Pacific Rim National Park Reserve)

پارک ملی محافظت شده اقیانوس آرام در جزیره ونکوور واقع شده است، سالانه بسیاری از بازدیدکنندگان از این منطقه بازدید می‌کنند. ساحل ۱۶ کیلومتری این منطقه تفریحات متنوعی را برای گردشگران ارائه می‌کند. طبیعت ۷۵ کیلومتری پارک ملی و 100 جزیره غیر سکنه زیبای بکر طبیعی این منطقه را به رخ گردشگران می‌کشد. زمستان‌های پارک ملی محافظت شده اقیانوس آرام، طوفانی است که باز هم در این شرایط بازدیدکنندگان برای تماشای طبیعت وحشی این منطقه به این پارک می‌روند.

دریا و آسمان گوندولا (Sea to Sky Gondola)

یکی از بهترین تفریحاتی که در Squamish)) «پایتخت ماجراجویی کانادا» انجام می‌شود، سوار شدن بر ترن‌های هوایی است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد از زیبایی‌های بکر این منطقه لذت برده و تجربه هیجان بی‌نظیر را داشته باشند. آّ‌ب‌های فیروزه‌ای و زلال و آسمان صاف گوندولا خیره کننده است. پل معلق، اسکی و پیاده‌روی در مسیر مخصوص جز دیگر گزینه‌های تفریحی گوندولا است.

پارک ملی یوهو (Yoho National Park)

پارک ملی یوهو به اندازه‌ی صخره‌های کانادا پربازدید هستند. دریاچه اممرالد، دریاچه اوهارا، آبشارهای خیره کننده و ۴۰۰ متر مسیر مخصوص پیاده‌روی جز گزینه‌های تفریحی و طبیعی خیره کننده پارک یوهو هستند که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کنند.

موزه انسان شناسی (Museum of Anthropology)

رتور اریکسون، طراح مشهور و معمار کانادایی، موزه انسان شناسی را تاسیس کرد که برنده انواع جایزه بین المللی از اقوام فرهنگی سراسر جهان شد. در موزه دانشگاه بریتیش کلمبیا که در ونکوور واقع است بیش از 535 هزار اشیاء باستان شناسی موجود است. این موزه همچنین دارای آثاری از بهترین هنرهای نخستین ملل در سراسر جهان است.

پارک ملی و دریاچه جفری (Joffre Lakes Provincial Park)

پارک ملی و دریاچه جفری یکی از گزینه‌های سفر روزانه به ونکوور است. بازدیدکنندگان می‌توانند به سه دریاچه یخ‌زده مختلف در پارک استانی که در نزدیکی پمبرتون واقع در شمال ویستلر است بروند. این دریاچه‌ها به ترتیب دریاچه‌های پایین، میانه و بالا جفری نامگذاری شده‌اند. مسافران می‌توانند در تابستان و زمستان در این منطقه شاهد بارش برف باشند.

قلعه هتلی (Hatley Castle)

قلعه هاتلی واقع در محوطه دانشگاه سلطنتی در مسیر ویکتوریا، به عنوان پربازدیدترین مکان تاریخی ملی انتخاب شد. این قلعه به سبک اسکاتلندی ساخته شده و توسط باغ‌های زیبایی احاطه شده است. در قلعه هتلی سریال‌های متنوع و معروفی از قبیل ایکس من، مدرسه خاویر و جوانان خوش‌ذوق فیلم‌برداری شده است.

پارک ملکه الیزابت (Queen Elizabeth Park)

پارک ملکه الیزابت در بالاترین نقطه شهر ونکوور واقع شده است. این پارک با 130 هکتار وسعت چشم انداز بی‌نظیری را از کوه‌های ونکوور شمالی و آسمان آبی و شهر ونکوور را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد. 

جنگل بارانی و وسیع (Great Bear Rainforest)

جنگل بارانی و وسیع جاذبه‌ی گردشگری است که رسیدن به آن کمی مشکل است، اما باور کنید رفتن به این جنگل ارزش سختی راه را دارد،‌ جنگل بارانی چشم‌نواز و شگفت‌انگیز است. اولا، جنگل بارانی و وسیع بزرگ‌ترین جنگل بارانی معتدل دنیا است و معمولا به عنوان آمازون شمالی شناخته می‌شود. ثانیا، شما می‌توانید خرس کرمود (روح) نادر را که گونه‌ای از خرس قهوه ای است را در این جنگل ببینید. فقط حدود 400 خرس کرمود در حیات وحش باقی مانده‌اند.

کارخانه ساخت نوشیدنی دره‌ای (Okanagan Valley)

انواع نوشیدنی‌های معروف و مخصوص در این کارخانه تولید می‌شود. این کارخانه به بازدیدکنندگان اجازه بازدید از مراحل ساخت نوشیدنی‌ها را می‌دهد علاوه بر آن گردشگران می‌توانند از طبیعت زیبای اطراف این کارخانه نیز لذت ببرند.

جنگل چشم نواز و حیرت انگیز (The Enchanted Forest)

بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد جنگل زیبا و افسانه‌ای که در فیلم‌ها دیده‌اند و یا در داستان‌ها شنیده‌اند، باشند. دیزنی با سازه‌هایی که در جنگل بنا کرده است،‌ این جنگل را به محیطی فوق‌العاده مخصوصا محیطی جذاب برای کودکان تبدیل کرده است. خانه‌ی درختی، قارچ غول پیکر، خانه‌ی شکلاتی، قلعه پشمکی و ... این جنگل را تبدیل به محیطی افسانه‌ای تبدیل کرده است.

شهر و پارک تاریخی بارکرویل (Barkerville Historic Town and Park)

نمی‌توان شهری را به طور کامل تمام مکان هایش را مکان گردشگری معرفی کرد اما باید بدانید بارکرویل کمی متفاوت است. شهر و پارک تاریخی بارکرویل یک مکان تاریخی ملی واقع در مرکز بریتیش کلمبیا است. به طور متوسط ۶۰ هزار نفر سالانه از پارک هزار و ۱۳۰ هکتاری بارکرویل سالانه بازدید می‌کنند. این شهر دارای 107 مجتمع میراث باستانی از روز دوران طلایی و 62 ساختمان ماکت متحیر کننده است. تورهای روزانه، اجرای نمایش‌ها، نمایش تئاتر آهنگر و ... در این شهر به صورت روزانه برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

جهان علم (Science World)

گنبد ژئوداستیک جهان نقطه عطفی در علم است که در شهر ونکوور است که شب را روشن می‌کند. این ساختمان برای نمایشگاه 86 ساخته شده است. در داخل ساختمان جهان علم، نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها و گالری‌های زیادی برگزار می‌شود که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. تعداد ۴۰۰ صندلی برای تئاتر، گالری پایدار BMO، نمایش‌های زنده علمی،‌ پازل‌ها و اوهام علمی جز دیگر خدمات این ساختمان علمی است که بازدیدکنندگان خاص خود را دارد.

پارک ملی استان مانچو (Muncho Lake Provincial Park)

کوه‌های درهم تنیده‌ی محکم و استوار، حیات وحش مسحور کننده، رنگین کمان‌های زیبا تنها چند موارد از زیبایی‌های پارک ملی استان مانچو هستند. پارک ملی استان مانچو در کنار بزرگراه آلاسکا شمالی BC واقع شده و به دو دلیل مشهور است. دلیل اول محبوبیت این پارک دریاچه ۱۲ کیلومتری که آب زلال و یشمی رنگ آن بوده و دلیل دوم این است که پارک ملی مانچو بهترین مکان برای تماشای نورهای شمالی بریتیش کلمبیا در کل منطقه کلمبیا است.

محل اسکی سفید و بزرگ (Big White Ski Resort)

یکی از محبوب ترین زمین‌های اسکی اکنگان است که به دلیل راحتی مسیر و وجود گزینه‌های غذاخوری آن در بین بازدیدکنندگان محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. این منطقه خانوادگی بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند با خانواده خود در این منطقه به تفریح پرداخته و تجربه‌های مفرحی و نوینی را به دست آورند.

جزیره ی گرنویل (Granville Island)

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم و محبوب در ونکوور، جزیره‌ی کوچک گرنویل است که در جنوب مرکزی شهر ونکوور واقع شده است. جزیره‌ی گرنویل مکان مناسبی برای دیدار و قرارهای رمانتیک است، به لطف منظره‌های زیبا از آبشار فتوژنیک، بازار عمومی (باز روزانه)، انواع مغازه‌های مستقل، کارخانه‌های آب میوه و رستوران‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری، ساحل و دیگر تفریحات این جزیره به یکی از محبوب‌ترین ها در بین اماکن گردشگری تبدیل شده است. 

موزه ی سلطنتی بی سی (Royal BC Museum)

موزه‌ی سلطنتی بی سی در سال ۱۸۸۶ تأسیس شد. این موزه‌ی تاریخی طبیعی در بریتیش کلمبیا واقع شده است. HRH پرنس فیلیپ آثار سلطنتی را به موزه‌ی سلطنتی در سال ۱۹۸۷ و در طول سفرهای خود در این سال به این موزه اضافه نمود. سه نمایشگاه اصلی و گالری‌های آن بر تاریخ طبیعی، تاریخ مدرن و تاریخ های نخستین ملل متمرکز را به نمایش می‌گذارند.
مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در تعیین وقت سفارت آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برطرف شود.