صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۳/۲۷

کارت های اعتباری را بیشتر بشناسیم

 بلاگ    ۱۳۹۸/۳/۲۷  چاپ
کارت های اعتباری را بیشتر بشناسیم

کردیت کارت (Credit Card) چیست؟

کارت فیزیکی است که به شما امکان انتقال پول، خرید، افزایش و کاهش موجودی را می‌دهد. این کارت توسط بانک‌ها و موسسات صادر می‌گردد. کارت اعتباری کردیت کارت به مشتریان امکان حمل پولی که در حساب خود دارند را می‌دهد. برای انجام معامله‌های تجاری استفاده از کردیت کارت توصیه می‌شود. این کارت‌ها نرخ بهره بالایی دارند، مقدار وجه داخل کارت و سابقه‌ی شما در استفاده از این کارت می‌تواند اعتبار شما را بالا ببرد.

دبیت کارت (Debit Card) چیست؟

دبیت کارت یا همان کارت‌های بدهی همانند کردیت کارت هستند اما تفاتی که بین این دو کارت وجود دارد این است که به هنگام خرید دبیت کارت پول را مستقیم از حساب شما کسر می‌کند.  

سوال اصلی این است تفاوت بین دبیت کارت و کردیت کارت در چیست؟

هر دو این کارت‌ها در دستگاه خودپرداز و دستگاه پز قابل استفاده هستند. اما تفاوت شایانی که این دو کارت دارند در این است که در دبیت کارت در هر میزانی که پول در حساب خود دارید می‌توانید خرید کنید. اما کردیت کارت نوعی وام محسوب می‌شود به این صورت که شما می‌توانید از کارت خود برای خرید استفاده نمایید اما مبلغ پولی را که از حساب برداشت کرده‌اید را باید در زمان مقرر به بانک پس دهید.

در واقع متقاضی کردیت کارت به بانک یا موسسه مراجعه کرده و پس از بررسی سوابق شخص در امور مالی به اندازه‌ای مشخص، اعتبار کارت افزایش می‌یابد که پس از گذش زمان مشخص باید به بانک پس داده شود.

اگر شخصی که کردیت کارت دریافت کرده در زمان مشخص شده توسط بانک پول را پرداخت ننماید به عنوان کسی که پیشیپنه بد مالی داشته شناخته شده و در پرونده شخص ثبت می‌گردد. از دیگر معایب کردیت کارت می‌توان به این موضوع که خرج کردن زیاد از این کارت می‌تواند باعث بدهی بیشتر به بانک شود اشاره نمود. سود تعلق این کارت‌ها نیز ممکن است افزایش پیدا کنند.

کارت پیش پرداخت یا پریپید کارت (PrePaid Card) چیست؟

برای دریافت کار‌ت‌های پیش پرداخت مشتری مقداری ممشخصی پول به بانک پرداخت کرده و کارت را دریافت می‌کنند. اگر بخواهیم ساده‌تر شرح دهیم به این معنی است که این کارت‌ها شارژی هستند. این کارت‌ها قابلیت استفاده در دستگاه‌های پز و خودپرداز را دارند.

تفاوت کردیت کارت مجازی و فیزیکی

شرکت‌های صادر کننده کارت‌ها، مستر کارت (Master Card) و ویزا کارت (Visa Card) هستند. این دو کمپانی کارت‌های مجازی نیز صادر می‌کنند. کارت‌های فیزکی کارت‌های پلاستیکی هستند که با دارا بودن شماره ۱۶ رقمی و CVV همچنین تاریخ انقضا قابلیت استفاده از دستگاه‌های خود پرداز و پز را به مشتریان می‌دهند، اما کارت‌های مجازی جز کارت‌هایی محسوب می‌شوند که وجود فیزیکی ندارند. در کارت‌های مجازی تنها شماره کارت، تاریخ انقضا و CVV از طریق ایمیل به شخص متقاضی ارسال شده و امکان خرید اینترنتی را به شخص می‌دهند.

گیفت کارت (Gift Card) چیست؟

تفاوت گیفت کارت با دیگر کارت ها در این است که برای اخذ گیفت کارت نیازی به ارائه مدارک شناسایی و مالیات نخواهید داشت کافی است وجه را به موسسات ارائه داده و گیفت کارت را دریافت نمایید.

چه طور باید برای اخذ کردیت کارت و دبیت کارت اقدام کرد؟

مشتریان و متقاضیان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت پانی پی که با سال‌ها تجربه یکی از موفق‌ترین موسسات در این عرصه است و با ارائه کم‌ترین کارمز اقدام به اخذ کردیت کارت و دبیت کارت نمایند.  

دقت داشته باشید که تمام کارت‌های معرفی شده دارای تاریخ انقضا مشخص هستند.

مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در افتتاح حساب‌های مستر کارت و ویزا کارت، نقد کردن درآمد ارزی و انتقال پول به کشورهای مختلف مفتخرانه در حال سرویس دهی به مشتریان عزیز است. مشتریان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان مجرب سایت تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در کوتاه‌ترین مدت حل شود.