پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه خارجی | Application Fee

اپلیکیشن فی Application Fee به هزینه بررسی اطلاعات و مدارک برای پذیرش یا همان اپلای در دانشگاه های خارج از کشور گفته می شود که بدون پرداخت این هزینه مدارک شما بررسی نخواهد شد و درخواست شما نیز رد می شود.

این هزینه شامل بررسی مدارک و اطلاعات هویتی، رزومه شغلی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، ترم تحصیلی مورد نظر SOP، انگیزه‌ نامه یا علایق پژوهشی، نمرات آزمون های بین المللی خارجی تافل، آیلتس، GRE و...، توصیه نامه(Recommendations)  و . . . می باشد. 

 پرداخت هزینه اپلیکیشن فی به صورت آنلاین بوده که می بایست از طریق کارت های اعتباری یا پی پال امکان پذیر است. از آنجا که به دلیل وجود تحریم ها در کشور این امکان برای شما فراهم نیست، مجموعه پانی پی با دسترسی به درگاه های معتبر بین المللی در کمترین زمان این هزینه را برای شما پرداخت می کند.

مزایای پرداخت اپلیکیشن فی Application Fee

یکی از مهم ترین مزایای اپلیکیشن فی Application Fee بررسی سریع تر درخواست و مدارک شما در میان انبوه درخواستی است که افراد سالانه برای ادامه تحصیل در دانشگاه ارسال می کنند. علاوه بر این شما می توانید از خدماتی همچون برگزاری مصاحبه آنلاین، پاسخ به ایمیل و بررسی سوالات دانشجویان، اصلاح و بهبود فرم اپلیکیشن، بررسی مدارک متقاضیان خاص و ... بهره مند شوید.

عوامل موثر بر هزینه اپلیکیشن فی Application Fee

هزینه اپلیکیشن فی Application Fee مقدار ثابتی نداشته و به کشور مورد تقاضا، رشته، مقطع و برنامه تحصیلی و مقیم یا غیر مقیم بودن دانشجو بستگی دارد. این هزینه در وحله اول غیر قابل استردادNon-Refundable بوده و در دانشگاه های ایتالیا و اروپا هزینه کمتری نسبت به دانشگاه های انگلیس، کانادا و امریکا دارد. علاوه بر این در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین در برخی از رشته های مدیریتی مانند MBA با برنامه تحصیلی Full time این مبلغ بیشتر است. نکته آخر هزینه اپلیکیشن فی برای دانشجویان مقیم بسیار کمتر از افراد غیر مقیم می باشد.

نحوه پرداخت هزینه اپلیکیشن فی Application Fee

قبل از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی باید فرم درخواست پذیرش در دانشگاه را تکمیل کرده باشید. سپس می توانید به راحتی به سایت وارد شده و پس از انتخاب گزینه Apply Online مدارک و اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در انتها دکمه Submit را بزنید. فراموش نکنید تا قبل از تکمیل مدارک اجازه پرداخت هزینه اپلیکیشن فی را نخواهید داشت. 

هزینه اپلیکیشن فی را می توان به دو صورت آنلاین و آفلاین پرداخت کرد اما به دلیل وجود تحریم ها و عدم دسترسی به درگاه های بین المللی برای پرداخت این هزینه در کوتاه ترین زمان باید لینک پرداخت خود را برای مجموعه پانی پی ارسال نمایید. پرداخت آفلاین مجموعه ما نیز  از طریق حواله بانکی انجام می شود.

نکات مهم 

• دقت کنید فرم آنلاین پذیرش دانشگاه را باید قبل از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی تکمیل نمایید.

• برای پذیرش سریع تر بهتر است متن ایمیل را به صورت رسمی و با دلایل قانع کننده نگارش کنید.

• برای تسریع در روند پذیرش هرگز اقدام به ارسال ایمیل مستقیم به استاد نکنید زیرا بر خلاف تصور شما این عمل روند شما را به تعویق می اندازد.

• ارسال درست ایمیل از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید ایمیل را به بخش پیگیری امور پذیرش دانشگاه با عنوان Graduate Administrator ارسال کنید.

• از آنجا که این هزینه حداکثر برای 2 الی 3 رشته تحصیلی می باشد بنابراین باید به ازای هر رشته، مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

• از دیگر نکات مهم در این زمینه عدم اجازه ویرایش اطلاعات پس از پرداخت می باشد بنابراین قبل از پرداخت درستی مدارک خود را بررسی کنید.

• پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دارای ددلاین و زمان مشخصی می باشد که پس از پایان این زمان، مدارک شما توسط دانشگاه بررسی نخواهد شد.


برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی Application Fee با دفتر مجموعه پانی پی تماس گرفته و پرداختی امن و راحت را تجربه کنید.