پرداخت هزینه آزمون PTE

آزمون Pearson Test of English که با عنوان PTE شناخته می شود یک آزمون بین‌المللی تعیین سطح زبان انگلیسی است که برای افرادی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند، طراحی شده است. این آزمون توسط انتشارات پیرسون برگزار می‌شود و در سه نوع آکادمیک، عمومی و کودکان و نوجوانان و به صورت کامپیوتری و اینترنتی انجام می‌شود و چهار مهارت شنیداری، خوانداری، گفتاری و نوشتاری را در یک جلسه سه ساعته ارزیابی می‌کند. نتایج آزمون در مدت کوتاه قابل دسترس هستند و توسط هزاران دانشگاه و مؤسسه در جهان مورد قبول هستند.

پرداخت هزینه آزمون PTE به دلیل تحریم ها برای هموطنان عزیزمان ممکن نیست اما مجموعه پانی پی در سریع ترین زمان و با دسترسی به درگاه پرداخت بین المللی این امکان را برای شما فراهم می کند. 

کشورهای محل آزمون PTE 

آزمون PTE در نمایندگی‌های معتبر موسسه پیرسون در سراسر دنیا برگزار می‌شود اما این موسسه در ایران هیچ نمایندگی رسمی ندارد و شما برای شرکت در آزمون PTE معمولا باید به کشور‌های همسایه ترکیه، جمهوری آذربایجان یا امارات متحده عربی سفر کنید. برخی از کشورهای دیگر که آزمون PTE را برگزار می‌کنند عبارتند از: آلمان، انگلستان، استرالیا، کانادا، نیوزلند، هند، چین و ... 

 

PTE Academic برای چه کسانی مناسب است؟

آزمون PTE Academic برای کسانی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند و نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی خود در چهار مهارت شنیداری، خوانداری، گفتاری و نوشتاری دارند. این آزمون توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در جهان مورد قبول است و به صورت کامپیوتری و اینترنتی برگزار می‌شود و در یک جلسه سه ساعته همه چهار مهارت را ارزیابی می‌کند. نتایج آزمون در مدت کوتاه قابل دسترس هستند و توسط سامانه هوشمند پیرسون تصحیح می‌شوند.

 آزمون PTE 

آزمون PTE در سه نوع مختلف برگزار می شود که به طور خلاصه PTE Academic برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. این آزمون در بسیاری از دانشگاه ها و سازمان های جهانی پذیرفته شده است. PTE General مناسب کسانی است که می خواهند سطح عمومی زبان انگلیسی خود را بسنجند. این آزمون در شش سطح مختلف برگزار می شود و به صورت کاغذی و رایانه‌ای قابل اجرا است. و در انتها PTE Young Learners برای کودکان و نوجوانان است که می خواهند زبان انگلیسی را به صورت بازی و فعالیت یاد بگیرند. این آزمون در چهار سطح مختلف برگزار می شود و به صورت کاغذی و رایانه‌ای قابل اجرا است.

 صحبت کردن (Speaking)

بخش Speaking آزمون PTE یکی از سه بخش اصلی این آزمون است که به ارزیابی مهارت گفتاری شما در زبان انگلیسی می‌پردازد. این بخش شامل پنج نوع سوال است که به شرح زیر هستند:

Read Aloud: در این سوال، شما باید یک متن را که روی صفحه نمایش دیده می‌شود با صدای بلند بخوانید. شما باید تلفظ، لهجه، تن صدا و آهنگ جملات خود را کنترل کنید.

Repeat Sentence: در این سوال، شما باید جملاتی را که به شما گفته می‌شود به صورت دقیق تکرار کنید. شما باید حافظه، تلفظ و فهم خود را نشان دهید.

Describe Image: در این سوال، شما باید درباره یک تصویر، نمودار، جدول یا نقشه که روی صفحه نمایش دیده می‌شود صحبت کنید. شما باید اطلاعات مهم، روندها، تفاوت‌ها و نتایج را توضیح دهید.

Re-tell Lecture: در این سوال، شما باید به یک سخنرانی گوش داده و سپس با کلمات خود درباره محتوای آن صحبت کنید. شما باید ایده‌های اصلی، جزئیات مربوط و نظر خود را بیان کنید.

Answer Short Question: در این سوال، شما باید به سوالات کوتاه و ساده‌ای که به شما پرسیده می‌شود پاسخ دهید. در واقع شما باید دانش عمومی، فرهنگ و واژگان خود را نشان دهید.


شنیدن (Listening)

یکی از سه بخش اصلی این آزمون Listening  است که به ارزیابی مهارت شنیداری شما در زبان انگلیسی می‌پردازد. این بخش شامل هشت نوع سوال است که به شرح زیر هستند:

Summarize Spoken Text: در این سوال، شما باید یک قسمت کوتاه از یک سخنرانی را گوش داده و خلاصه‌ ای 50 تا 70 کلمه‌ای از آن بنویسید. شما باید موضوع، ایده‌های اصلی و نظر خود را در خلاصه بیان کنید.

Multiple-choice, Choose Multiple Answers: در این سوال، شما باید به یک فایل صوتی گوش داده و به سوالات چندگزینه‌ای که دارای چندین پاسخ صحیح هستند پاسخ دهید. شما باید دقت، فهم و تحلیل خود را نشان دهید.

Fill In The Blanks: در این سوال، شما باید به یک فایل صوتی گوش داده و جاهای خالی را در متن مربوط به آن پر کنید. شما باید قدرت تلفظ، واژگان و دستور زبان خود را نشان دهید.

Highlight Correct Summary: در این سوال، شما باید به یک فایل صوتی گوش داده و خلاصه‌ای را که با آن مطابقت دارد از بین چندین خلاصه انتخاب کنید. در واقع باید مفهوم، جزئیات و تفاوت‌ها را تشخیص دهید.

Multiple-choice, Choose Single Answer: در این سوال، شما باید به یک فایل صوتی گوش داده و به سوالات چندگزینه‌ای که دارای تنها یک پاسخ صحیح هستند پاسخ دهید. شما باید حافظه، فهم و استنباط خود را ثابت کنید.

Select Missing Word: در این سوال، شما باید به یک فایل صوتی گوش داده و کلمه‌ای را که در آخر آن جا افتاده است از بین چندین کلمه انتخاب کنید. در این یخش باید بافت، منطق و پیش‌بینی خود را نشان دهید.

Highlight Incorrect Words: در این سوال، شما باید به یک فایل صوتی گوش داده و کلمات نادرست را در متن تشخیص دهید.

 خواندن (Reading)

Reading آزمون PTE به ارزیابی مهارت خواندن شما در زبان انگلیسی می‌پردازد. این بخش شامل پنج نوع سوال است که به شرح زیر هستند:

Multiple-choice, Choose Single Answer: در این سوال، شما باید بعد از خواندن یک متن به سوالات چندگزینه‌ای که دارای تنها یک پاسخ صحیح هستند پاسخ دهید. شما باید فهم، تحلیل و استنباط خود را نشان دهید.

Multiple-choice, Choose Multiple Answers: در این سوال، شما باید بعد از خواندن یک متن به سوالات چندگزینه‌ای که دارای چندین پاسخ صحیح هستند پاسخ دهید. شما باید فهم، تحلیل و تفکر انتقادی خود را نشان دهید.

Re-order Paragraphs: در این سوال، شما باید پاراگراف‌هایی را که به صورت نامرتب در صفحه نمایش داده می‌شوند به ترتیب صحیح قرار دهید. شما باید بافت، منطق و رابطه‌های معنایی را تشخیص دهید.

Reading: Fill In The Blanks: در این سوال، شما باید جاهای خالی را در یک متن با کلمات مناسب که در پایین صفحه قرار دارند پر کنید. برای این بخش باید واژگان، دستور زبان و فهم خود راتقویت کنید.

Reading And Writing: Fill In The Blanks: در این سوال، شما باید جاهای خالی را در یک متن با کلمات مناسب که در یک لیست کشویی قرار دارند پر کنید.

نوشتن (Writing)

Writing آزمون PTE مهارت نوشتاری شما در زبان انگلیسی ارزیابی می کند. این بخش شامل دو نوع سوال است:
Summarize Written Text: در این سوال، شما باید یک متن را خوانده و خلاصه‌ای 5 تا 75 کلمه‌ای از آن بنویسید. شما باید موضوع، ایده‌های اصلی و نظر خود را در خلاصه بیان کنید و از ساختارهای گرامری مناسب و کلمات کلیدی استفاده کنید.

Write Essay: در این سوال، شما باید یک مقاله 200 تا 300 کلمه‌ای در مورد موضوعی معین بنویسید. شما باید دیدگاه خود را با استدلال و جزئیات پشتیبانی کنید و از روش چهار پاراگرافی شامل مقدمه، دو پاراگراف بدنه و نتیجه‌گیری استفاده کنید.

منابع آزمون PTE 


منابع آزمون PTE سال 2023 شامل کتاب ها، ویدیو ها، نمونه سوالات و آزمون های آزمایشی است که توسط Pearson یا انتشارات معتبر دیگر ارائه شده اند. برخی از این منابع عبارتند از:
The Official Guide to PTE Academic: اولین و تنها راهنمای رسمی آزمون PTE که توسط Pearson تألیف شده است و تمام اطلاعات مورد نیاز متقاضیان شرکت در این آزمون را در بر می گیرد.

PTE Academic Score Guide: بهترین راهنمای این آزمون که سیستم نمره دهی، نکات مهم، انواع سوالات و قوانین امتحان را توضیح می دهد.

PTE Practice Test Plus: یکی از مهم ترین منابع برای آشنایی با سوالات PTE که شامل چهار سری آزمون کامل PTE است که توسط Pearson طراحی شده اند.

PTE Advantage for Academic Module: یک کتاب از انتشارات Wiley که هر یک از مهارت های آزمون PTE را به صورت قدم به قدم توضیح داده و نحوه پاسخ دادن به انواع مختلف سوالات را بررسی می کند.

PTE Academic Testbuilder: یک کتاب دیگر که شامل چهار سری کامل از نمونه سوالات آزمون PTE است و سطح و نوع سوالات را نیز بررسی می کند. 
شما می توانید برخی از این منابع را به صورت رایگان از لینک های زیر دانلود کنید:

The Official Guide to PTE Academic .1
PTE Academic Score Guide .2
PTE Practice Test Plus. 3

 

نمرات و هزینه آزمون PTE

نمره آزمون PTE یک نمره استاندارد و دقیق است که مهارت های زبان انگلیسی شما را در چهار بخش اصلی مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن ارزیابی می کند. نمره آزمون PTE بین 10 تا 90 محاسبه و توسط کامپیوتر تصحیح می شود. برخی از سوالات آزمون PTE فقط یک مهارت را می سنجند و برخی دیگر دو مهارت را با هم می سنجند. برای هر سوال، شما ممکن است نمره کامل، نمره جزئی، نمره صفر یا نمره منفی بگیرید. شما همچنین می توانید ریز نمرات خود را در مهارت های فرعی یا Enabling Skills مثل گرامر، لغت، تلفظ، روان صحبت کردن و روایی نوشتاری ببینید. با استفاده از جدول تطبیق نمرات PTE با آزمون های دیگر مثل آیلتس و تافل، سطح خود را در زبان انگلیسی بشناسید. برای مثال، نمره 50 در PTE به طور تقریبی معادل نمره 6 در آیلتس و نمره 60 در تافل است.

هزینه آزمون PTE بستگی به کشور و مرکزی دارد که در آن شرکت می کنید. برای مثال، در ایران هزینه آزمون 250 دلار، در ترکیه 880 لیر، در امارات 999 درهم و در کانادا 300 دلار کانادا می باشد. شما می توانید هزینه این آزمون را از طریق مجموعه پانی پی پرداخت کرده و به راحتی در آزمون شرکت کنید.