اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
تحصیل در آمریکا
 بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۱۶
تحصیل در آمریکا
یکی از راه‌های ورود به کشور آمریکا مهاجرت تحصیلی به آمریکا است. تحصیل در آمریکا و دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا باید به صورت احتیاط صورت بگیرد به این دلیل که سفارت آمریکا در سراسر دنیا به ایرانیان بسیار سخت‌گیری می‌کند. از سپتامبر ۲۰۱۱، شرایط اعزام دانشجو به آمریکا با امنیت بسیاری بالا صورت می‌گیرد و فرد متقاضی تحصیل در آمریکا باید دارای شرایط تمکن مالی بسیاری خوب باشد‌. فرد با دریافت ویزای تحصیل در آمریکا می‌تواند در تمام مقاطع مختلف تحصیل کند و آینده شغلی خود را تضمین نماید. در کشور امریکا بیش از ۵۰۰۰ کالج و دانشگاه وجود دارد. برای تحصیل در آمریکا و دریافت ویزای تحصیل در آمریکا ۲۰۱۹ موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را یاری می‌رساند.
کشور آمریکا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را داراست و دارای بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌ها با بهترین رتبه‌هاست و مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که از دانشگاه‌های کشور آمریکا صادر می‌شوند در کل دنیا مورد تایید هستند.

ویزاهای تحصیل در آمریکا

در ادامه با انواع ویزاهای تحصیلی در آمریکا آشنا می‌شویم.

ویزای F1

ویزای F1 معروف ترین ویزای دانشجویی در کشور آمریکا استو برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کالج و دانشگاه‌های آمریکا باید نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنند. دانشجویان خارجی برای همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود می‌توانند درخواست ویزای (F2) دهند. این نوع ویزای تحصیل در آمریکا اصولا برای دوره‌های تحصیلی طولانی مدت بیش از ۶ ماه است. ویزای B1 مربوط به دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت موقت، متناسب با محل دعوت کننده و نوع دوره تحصیلی می‌شوند. متقاضیان برای دریافت این ویزای تحصیلی آمریکا باید پس از دریافت I-20 فرم DS-160 خود را تکمیل نمایند.

ویزای M1

شرایط ویزای M1 مانند ویزای F1 است؛ اما تنها تفاوتی که ویزای M1 دارد این است که فقط شامل برخی از رشته‌های خاص فنی حرفه‌ای است. دانشجویان متقاضی این ویزای تحصیل در آمریکا می‌توانند همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود رابا تقاضای ویزای M2 به همراه خود به کشور آمریکا بیاورند. برای این نوع ویزای تحصیلی آمریکا نیز باید فرم DS-160 تکمیل شود.

ویزای J1

این نوع ویزا به ویزای فرصت مطالعاتی مشهور است، برای متقاضیانی است که برای تحقیق و تدریس در دانشگاه‌ها وارد آمریکا می‌شوند. مدت اعتبار ویزای J1 براساس طول مدت دوره در کشور آمریکا متغیر است اما طبق قانون آمریکا فرد متقاضی باید بعد از دو سال کشور آمریکا را ترک کند و دوباره برای ورود به کشور آمریکا دوباره اقدام کند. فرد متقاضی جهت تحصیل در آمریکا می‌تواند همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود را با درخواست ویزای J2 وارد کشور آمریکا کند. برای این نوع ویزا‌ باید فرم DS-160 پر شود. در تمامی این ویزا‌ها فرد باید تمکن مالی خود را نشان دهد و ثابت کند که قصد بازگشت به کشور خود را پس از دوره تحصیلی دارد.
مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در گرفتن وقت سفارت مفتخرانه در جال ارائه‌ی خدمت به مشتریان عزیز است. در صورت بروز هرگونه مشکل مشتریان می‌توانند با تیم پشتیبانی حاذق مجموعه تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت حل شود.