اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
تحصیل در گرجستان
 بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۱۴
تحصیل در گرجستان
یا شما نیز مایل به تحصیل در کشور گرجستان هستید؟ ایا می‌دانید چگونه ویزای و اقامت تحصیلی گرجستان را اخذ نمایید؟
بسیاری افراد جهت مهاجرت به گرجستان معمولا از طریق تحصیل در گرجستان اقدام می‌کنند که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در گرجستان نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی گرجستان می‌توانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش‌های مهاجرت به گرجستان است روش‌های دیگر نظیر ویزای کار در گرجستان و سرمایه‌گذاری در گرجستان نیز وجود دارند. تابعیت گرجستان از طریق تولد فرزند در گرجستان از این قاعده در این کشور وجود ندارد.
سابقه‌ی فرهنگ و تمدن در کشور گرجستان به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. این کشور سال‌ها به عنوان یکی از جمهوری‌های اتحادیه جماهیر شوروی شناخته می‌شد تا آنکه در سال ۱۹۹۰ به طور کلی به استقلال رسید. واحد پول کشور گرجستان لاری است که نسبت برابری آن با دلار حدودا ۲.۳ است. یعنی هر دلار آمریکا معادل ۲.۳ لاری است.

تحصیل در گرجستان از سن ۶ سالگی آغاز می‌شود. دانش آموز ابتدا باید یک دوره ۶ ساله تحصیلات ابتدایی را تا سن ۱۲ سالگی بگذراند. بعد از گذراندن این دوره دانش آموزان وارد دوره ای ۳ ساله می‌شوند که از ۱۳ سالگی آغاز و در ۱۵ سالگی به پایان می‌رسد. هر فردی در کشور گرجستان ملزم است این دوره ۹ ساله تحصیلی را پشت سر بگذراند. دانش آموزان این امکان را دارند که تا سال نهم تحصیلی، از آموزش و پرورش رایگان استفاده کنند. در نهایت اگر شخصی بخواهد مدرک دیپلم متوسطه را کسب نماید باید دوره 3 ساله دبیرستان را در یکی از دبیرستان‌ها یا مدارس فنی کشور گرجستان به پایان برساند.

تحصیل کارشناسی در کشور گرجستان

طول دوره‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور عموما ۴ ساله است. زبان تحصیل در اکثر رشته‌ها به زبان گرجی و گاها به زبان روسی است و رشته‌های بسیار محدودی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در این کشور و در این دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. معمولا رشته‌هایی که مربوط به ادبیات, تاریخ و فرهنگ دیگر کشورهای جهان است امکان ارائه به زبان انگلیسی را دارند. هر زبانی را که دانشجو به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب می‌نماید باید بتواند مدرکی دال بر توانایی خود در آن زبان ارائه نماید. هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور گرجستان در حال حاضر حدودا ۳ هزار یورو است.
اگر تمایل به شرکت در آزمون‌های بین المللی و اپلای در دانشگاه‌های خارجی را دارید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.