اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
آژمون CFA چیست؟
 بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۹
آژمون CFA چیست؟
آزمون CFA آزمونی است که مهارت‌های لازم را در رابطه با تحلیل مسائل اقتصادی فرد را مورد سنجش قرار می‌دهد. برای شرکت در این آزمون باید هزینه‌ای پرداخت نمائید؛ که چون پرداخت در یک سایت خارجی است، برای بسیاری از افراد ممکن است؛ امکان‌پذیر نباشد. نگران نباشید چرا که تراپی مانند همیشه کنار شما است تا خدمات ارزی خود را به بهترین نحو انجام دهید. پس از طریق لینک زیر درخواست خود را برای متخصصان تراپی ارسال نمایید تا در زمانی کمتر از 2 ساعت پرداخت شما انجام شود.

برای  متخصص مالی متحبر شدن چه کارهایی باید انجام شود؟

گذراندن تمام سطوح آزمون CFA به صورت متوالی
دارای 48 ماه تجربه کاری حرفه ای در این زمینه
سخت ترین مرحله برای افراد پشت سر گذاشتن آزمون های لازم این مدرک است.

سطح های آزمون CFA و زمان برگزاری این آزمون

همان طور که گفته شد برای موفقیت در زمینه تحلیل مسائل مالی باید 3 آزمون را پشت سر بگذارید.
آزمون CFA در سطح 1 در ماه های دسامبر و ژوئن برگزار می شود.
آزمون CFA در سطح 2 تنها یک بار در سال و در ماه ژوئن برگزار می شود.
آزمون CFA در سطح 3 تنها یک بار در سال و در ماه ژوئن برگزار می‌شود.
بر اساس آمار و ارقام حدود 30 درصد از شرکت‌کنندگان این آزمون به مرحله‌ی سوم یعنی مرحله‌ی نهایی راه پیدا می‌کنند. بر اساس اطلاعیه‌ای که سازمان CFA اعلام کرده است، برای گذراندن هر دوره از این آزمون‌ها باید حداقل 300 ساعت زمان صرف کنید. برای شرکت در این آزمون شما باید به زبان انگلیسی مسلط باشید چرا که سوال ها به صورت انگلیسی مطرح شده‌اند. همچنین این آزمون فعلا در ایران برگزار نمی‌شود بنابراین برای شرکت در این آزمون‌ها باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ارمنستان، دوبی و ترکیه سفر نمایید.

پرداخت هزینه ی آزمون CFA

برای شرکت در این آزمون‌ها شما باید در واقع دو هزینه پرداخت کنید. هزینه‌ی اولی که ثابت است و تنها نیاز است که یک بار پرداخت نمایید هزینه‌ی کلی شرکت در تمام 3 آزمون CFA است. این هزینه فعلا چیزی حدود ۴۵۰ دلار امریکا است. بعد از آن نوبت به پرداخت هزینه‌ی هر مرحله از آزمون CFA می‌رسد. این هزینه‌ی متغیر است و بسته به زمان ثبت نام شما می‌توانید کم یا زیاد باشد. برای ثبت نام و پرداخت هزینه‌ی این آزمون می‌توانید به سایت پانی‌پی مراجعه کنید تا درخواست شما در اسرع وقت انجام شود.
اگر تمایل به شرکت در این آزمون‌های بین المللی هستید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.