اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
کرواسی کشور زیبایی های سرد
 بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۶
کرواسی کشور زیبایی های سرد
کشور کرواسی، در جنوب شرقی اروپا (منطقه بالکان) واقع شده است. این کشور مجموعه‌ای فوق‌العاده از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که کمی برای ایرانیان نا آشناست، اما باید بدانید که این کشور همچون مالدیو، ماداگاسکار و حتی کشور مراکش جزء توریستی‌ترین کشورها در دو دهه اخیر به شمار می‌رود، همچنین جالب است بدانید که ۹۸ درصد از مردم کرواسی با سواد بوده و بسیار با فرهنگ هستند.

موقعیت جغرافیایی کشور کرواسی

از لحاظ جغرافیایی کشور کرواسی در جنوب شرقی اروپا و دریای آدریاتیک در جنوب باختری این کشور واقع شده است. زاگرب پایتخت کرواسی و بزرگ‌شترین شهر این کشور است. مساحت کشور کرواسی حدود ۵۶ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۴ در این کشور انجام شده ح۴۳ثدود ۴ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. کرواسی در سواحل دریای آدریاتیک خود بیش از هزار جزیره دارد که ۴۸ جزیره آن ساکنان دائمی زندگی می‌کنند. کرس و کرک از بزرگ‌ترین جزیره‌های این کشور محسوب می‌شوند.

آب و هوای کشور کرواسی

شرایط آب و هوایی در کشور کرواسی در بخش‌های مختلف آن متفاوت است، به طوری که در شمال این کشور شرایط آب و هوایی معتدل قاره است و در مناطق مرکزی و ارتفاعات آن شرایط کوهستانی حاگم است. نواحی ساحلی دریای آدریاتیک دارای آب‌‌و‌‌هوای مطبوع مدیترانه‌‌ای هستند. بهار و پاییز در نواحی ساحلی آب‌و‌هوای ملایمی دارد در حالی که در نواحی شمالی و مرکزی، زمستان‌های سرد و برفی را شاهد خواهید بود.

غذاهای محبوب کشور کرواسی

پکا (Peka)،‌ گوشت کبابی بره، استروکلی (Strukli) و پاستیکادا (Pasticada) جز غذاهای محبوب این کشور است که در سفر به این کشور چشیدن طم این غذاها توصیه می‌شود.

حمل و نقل کشور کرواسی

سیستم حمل‌و‌نقل در کرواسی شامل اتوبوس، تاکسی و مترو می‌شود. ارزان‌ترین روش برای سفر بین دو نقطه در شهرهای این کشور اتوبوس است اما در صورت استفاده از اتوبوس باید از سریع رسیدن به مقصد چشم پوشی کنید. اکثر راننده‌های اتوبوس هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و همچنین داری پریز برق و اینترنت بی‌سیم رایگان هستند. در طول سفر اینترنت بی‌سیم رایگان در دسترس گردشکران خواهد بود.
مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در گرفتن وقت سفارت مفتخرانه در جال ارائه‌ی خدمت به مشتریان عزیز است. در صورت بروز هرگونه مشکل مشتریان می‌توانند با تیم پشتیبانی حاذق مجموعه تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت حل شود.