اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
تحصیل در نروژ
 بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۵
تحصیل در نروژ
با وجود طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی در کشورهای مختلف که همگی از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند، به نظر می‌رسد نهادهای آموزشی کشور نروژ مقصدی ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور باشد.

هزینه تحصیلات دانشگاهی در نروژ

در نروژ، برخی از دانشگاه‌های دولتی هزینه‌های تحصیلی از دانشجویان دریافت نمی‌کنند. این معقوله برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین برای دانشجویان همه‌ی کشورها صرف نظر از این که عضو اتحادیه اروپا هستند یا خیر، معتبر هستند. هزینه اندک تحصیلی برای هر نیمسال وجود دارد که دانشجویان بید آن‌ ها را بپردازند؛ این هزینه حدود ۳۲ تا ۶۴ یورو است.

هزینه‌ های دانشجویی در کشور نروژ

هزینه‌ تحصیل در دانشگاه‌های نروژ مسکن، کتاب و سایر مواد آموزشی، خورد و خوراک و قبض‌های خدماتی مانند آب و برق را شامل می‌شود. اگر چه هزینه‌های زندگی در نروژ ممکن است بالاتر از متوسط کشورهای اروپایی باشد؛ با این وجود، هزینه‌ها در نروژ نسبت به سایر کشورهای شمال اروپا معقول و مناسب هستند.

هزینه ‌های مسکن

حدود ۳۶ درصد از کل هزینه‌های زندگی دانشجویان صرف اجاره‌ی محل اقامت می‌شود. به طور کلی برای اجاره‌ی یک آپارتمان خصوصی با امکانات اولیه، به طور متوسط در ماه چیزی حدود ۱,۵۰۰ یورو باید بپردازید. برای مثال، در اسلو هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان تقریبا ۱,۷۰۰ یورو است.

بورسیه تحصیلی در نروژ

اگر در یک دانشگاه خصوصی در نروژ ثبت نام کرده باشید که هزینه‌ی تحصیلی دریافت می‌کند، می‌توانید برای بورس تحصیلی درخواست بدهید. علاوه بر این، چندین بورس تحصیلی و کمک مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی شما در نظر گرفته شده است.
اگر تمایل به شرکت در آزمون‌های بین المللی و اپلای در دانشگاه‌های خارجی را دارید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.