اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
مالدیو جزیره ی کوچک حیرت انگیز قاره آسیا
 بلاگ    ۱۳۹۸/۵/۲
مالدیو جزیره ی کوچک حیرت انگیز قاره آسیا
مالدیو، کشوری است در اقیانوس هند که از نظر جغرافیایی در جنوب غربی کشور هند واقع شده است. مالدیو هم ازنظر جمعیت و هم ازنظر مساحت، به‌عنوان کوچک‌ترین کشور قاره آسیا شناخته می‌شود. 427 هزار نفر جمعیت تقریبی این کشور است.

اطلاعات جامع از این جزیره دیدنی

ماله پایتخت و بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری مالدیو است که دارای فرودگاهی مجهز و مدرن است. مالدیو پایین‌ترین کشور در دنیا از نظر ارتفاع است. ارتفاع پایین‌ترین نقطه مالدیو از سطح دریا چیزی حدود ۱٫۵ متر و بلندترین ارتفاع کشور از سطح دریا ۲٫۳ متر است. امروزه خطر زیرآب رفتن این جزیره جدی شده و با توجه به تغییرات آب و هوایی، بسیاری از متخصصان نگران این جزیره زیبا هستند.
سران کشور مالدیو در سال ۲۰۰۹، یکی از جلسات و نشست‌های خود را زیرآب برگزار نمودند. این موضوع بسیار عجیب است، ولی حقیقت دارد و این حرکت اعتراضی نسبت به تغییرات جوی برای اولین بار در مالدیو رخ داد.

شرایط زندگی در مالدیو

مالدیو از نظام آموزشی انگلیسی پیروی می‌کند. چیزی حدود ۹۸ درصد از جمعیت مردم مالدیو باسواد هستند (سواد خواندن و نوشتن دارند). کشور مالدیو یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری در چند سال‌ اخیر، معرفی شده است.
کشور مالدیو نه ‌تنها کوچک‌ترین کشور آسیایی است، بلکه به ‌عنوان کوچک‌ترین کشور مسلمان جهان هم شناخته می‌شود.
مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در گرفتن وقت سفارت مفتخرانه در جال ارائه‌ی خدمت به مشتریان عزیز است. در صورت بروز هرگونه مشکل مشتریان می‌توانند با تیم پشتیبانی حاذق مجموعه تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت حل شود.