اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
جوانب مثبت و منفی زندگی با والدین هنگام تحصیل در دانشگاه
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۹
جوانب مثبت و منفی زندگی با والدین هنگام تحصیل در دانشگاه
اقامت در خوابگاه‌ها می‌تواند هزینه زیادی را برای دانشجو در پی داشته باشد، به همین دلیل زندگی در خانه و پیش افرادی که شما را بزرگ کرده‌اند مزیت خوبی برای دانشجو محسوب می‌شود. ۲۵ درصد از افراد جوان انگلیسی که در رنج سنی ۲۰ تا ۳۴ هستند همراه با خانواده خود زندگی می‌کنند.
به افرادی که بعد از سفر یا زندگی مجردی به خانه بازمی‌گردند به اصطلاح نسل بومرنگ گفته می‌شود. نظر سنجی مشابهی در کشور کانادا انجام شده است که نشان می‌دهد حدود ۴۲ درصد مردم ایالت آنتوریا که در رنج سنی ۲۰ تا ۳۴ هستند همراه با خانواده خود زندگی می‌کنند.
طبیعتا زندگی با افراد مزایا و معایب خاص خود را دارد، مخصوصا زمانی که شما در حال تحصیل در دانشگاه بوده و مسیر خانه تا محل تحصیلتان نزدیک است. اگر زندگی با پدر مادر را جز گزینه‌های انتخابی خود دارید بهتر است ابتدا از مزایا و معایب آن مطلع شوید.

مزایا زندگی با خانواده

زمان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که با زندگی کردن در خانه همراه پدر و مادر می‌توانید داشته باشید. به عنوان مثال شما زمان کافی برای فکر کردن به اهداف و شغل مورد نظر خود را خواهید داشت. همچنین شما می‌توانید زمان خود را صرف کارهایی که به شما انگیزه می‌دهید کرده یا کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید.
زندگی با خانواده گزینه زمان را به شخص می‌بخشد، اگر زندگی مجردی را ترجیح می‌دهید باید روی پای خود باییستید به همین دلیل زمان زیادی برای رسیدگی به علایق خود نخواهید داشت. زندگی با خانواده موجب می‌شود که نسبت به هدف‌ها و شغل مورد نظر خود منعظف‌تر تصمیم گیری کنند.

می‌توانید قسمت زیادی از پول خود را پس انداز کنید

هزینه اجاره خانه در بیشتر شهرها بسیار بالا است بنابراین با زندگی در کنار خانواده خود می‌توانید قسمت زیادی از پول خود را پس‌انداز کنید.
پس انداز پول تا زمانی که شغل مورد علاقه خود را پیدا کرده و به ثبات مالی برسید بسیار حائز اهمیت است بنابراین زندگی با خانواده تا زمانی که ثبات زندگی خود را به دست نیاوردید مزیت محسوب می شود. کارهای منزل نیز یکی دیگر از سختی‌های زندگی مجردی محسوب می‌شود. اگر قصد زندگی مجردی را دارید کارهای خانه را نیز باید انجام دهید که با زندگی همراه خانواده این مسئولیت را خیلی کم‌تر خواهید داشت.

تمرکز بیشتر بر روی درس‌هایتان خواهید داشت

قطعا با زندگی همراه خانواده مشکلاتی از قبیل بحث با هم‌خانه و دغدغه‌های روزمره که مسئولیت شما محسوب می‌شود را نخواهید داشت در نتیجه بیشتر تمرکزتان بر روی درس‌های خود خواهد بود.

معایب

راحتی و آسایشی که از زندگی خود توقع دارید به راحتی در خانه خانواده خود می‌توانید به دست ‌آورید.
راب روانشناس ۲۸ ساله اهل لندن در باره‌ی بازگشت به خانه می‌گوید: قطعا بازگشت به خانه بسیار خوب بوده و آرامش را برای شخص به ارمغان می‌اورد اما نمی‌تواند انتخاب راحتی باشد.

مقابله کردن با نگرانی اجتماعی زندگی با خانواده

شاید با خود فکر کنید که زندگی با خانواده هرچند با این‌که دانشجو یا شاغل باشید نگرش یک جوان و کسی که هنوز بزرگ نشده را به شما داشته باشند. این نوع تفکر بسیار اشتباه است و باید طرز تفکر خود را نسبت به این موضوع عوض کنید.

اگر قصد جدا شدن از خانواده را دارید از عرصه رقابت عقب خواهید ماند

اگر می‌خواهید مستقل شوید بهتر است از کسانی که در خوابگاه زندگی کرده‌اند و تجربیات زیادی دارند کمک بخواهید. افراد با تجربه در زندگی مستقلی حتما حرف‌هایی برای گفتن دارند که بهتر است با آن‌ها مشورت کنید.

حریم خصوصی تان به خطر می افتد

ممکن است حریم خصوصی شما به خطر بیفتید نه تنها حریم خصوصی یکی از چالش‌های زندگی مستقلی است بلکه علاوه بر این ممکن است توصیه‌هایی مبنی بر این که چه رفتاری از نظر هم اتاقی شما درست است و شما باید به آن عمل کنید نیز خواهید شنید.

هنگامی که شما به خانه بر می گردید، بیشتر احساس خستگی می کنید

هنگام جدا شدن از خانه‌ و خانواده‌ای که از بچگی با آن‌ها بزرگ شده‌اید می‌تواند بسیار سخت بوده و چالش بزرگ و تا حدودی غم‌انگیزی باشد. افرادی که خانه خود را زودتر ترک کرده باشند کم‌تر اذیت می‌شوند زیرا زمان کم‌تری را با پدر و مادر خود گذرانده‌اند در نتیجه وابستگی و خاطره‌های کم‌تری نسبت به خانواده خود دارند. در این شرایط وقف دادن خود با شرایط جدید بسیار آسان‌تر خواهد بود.
احتمال تمایل به بازگشت به خانه یا اصطلاحا همان بومرنگ در افرادی که خانه خود را ترک کرده‌اند بیشتر خواهد بود. حیله کوچکی که این تمایل را افزایش داده و شاید از آن مطلع نباشید مدت زمان زندگی و احساس آرامشی است که در خانه پدر و مادر به شخص القا می‌شود. این موضوع از لحاظ روانشانسی برای افرادی که مستقل بوده‌اند بسیار عالی خواهد بود.
اگر تمایل به شرکت در آزمون‌های بین المللی و اپلای در دانشگاه‌های خارجی را دارید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.