اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
سفر به تاجیکستان
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۴
سفر به تاجیکستان
تاجیکستان یکی از کشورهایی است که به دلیل نزدیکی مسیر و زبان فارسی یکی از مقاصد ایده‌آل برای ایرانیان تبدیل شده است. با پانی پی همراه باشید تا با این کشور زیبا بیشتر آشنا شوید.

طبیعت زیبای کشور تاجیکستان

بدون اغراق می‌توان نام تاجیکستان را مترداف با کوهستانهای متعدد و برافراشته دانست، چراکه کل این کشور زیبا را کوهستان‌ها تشکیل داده‌اند. سفر به کشور تاجیکستان برای افرادی که عاشق کوهنوردی و فعالیت‌های پر از هیجان مثل رانندگی آفر‌ود کوهستان هستند بسیار مناسب است.

تاریخ تاجیکستان

تاجیکستان بعد از فروپاشی شوروی به استقلال رسید که مدت زیادی از آن زمان نمی‌گذرد، اما تمدن تاجیکی قدمت ۳ هزار ساله دارد. در طول این ۳ هزار سال تمدن‌ها و امپراطوری‌های فراوانی روی این منطقه تاثیر داشتند، تاثیرگذارترین‌ها ساسانیان، تمدن چین، عرب‌ها و حکومت‌های مسلمان منطقه و در نهایت شوروی بودند. در شهرهای تاجیکستان می‌توان تعداد زیادی مسجد قدیمی و ساختمان‌های دوران شوروی را مشاهده نمود. نمادها و بناهای تاریخی کهن هم در سراسر تاجیکستان وجود دارند که هرکدام نشانی از حکومت‌های متفاوت بزرگ منطقه هستند.

شهر های تاجیکستان

شهرهای دوشنبه، خجند و خاروغ محبوبیتی زیادی برای توریست‌ها ندارند اما شهرهای تاجیکی ویژگی‌ها و زیبایی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. در این شهرها می‌توان موزه‌های متفاوت، ا اپرا و تئاترهای متعددی را تماشا کرد. در چای خانه‌های سنتی که محبوبیت فراوانی نیز دارند وقت گذراند. اگر سفر به تاجیکستان را در برنامه‌تان دارید، قلعه‌های قدیمی را هم حتما در فهرست گردش خود قرار دهید.

غذا های تاجیکستانی

غذاهای تاجیکی باب میل بیشتر افراد است اما برخی علاقه‌ی زیادی به این غذاهای محلی ندارند. اگر در گروه اول باشید می‌توانید از انواع کباب و پلوهای تاجیکی لذت ببرید. اکثر غذاهای تاجیکی مشابه غذاهای آسیای میانه هستند. از بهترین‌های آن می‌توان کورداک، دلمه کلم، اوشی پلو و قروتوب اشاره کرد.
مجموعه‌ی پانی پی با سال‌ها تجربه در گرفتن وقت سفارت مفتخرانه در جال ارائه‌ی خدمت به مشتریان عزیز است. در صورت بروز هرگونه مشکل مشتریان می‌توانند با تیم پشتیبانی حاذق مجموعه تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت حل شود.