اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
بهترین دانشگاه های آلمان
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲۲
بهترین دانشگاه های آلمان
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یا LMU در جایگاه اول فهرست بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان قرار دارد. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان که در سال ۱۴۷۲ میلادی ساخته شده، یکی از قدیمی‌ترین مراکز علمی کشور آلمان است که سالانه نظر تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را به خود جلب می‌کند.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ که در قرن ۱۹ میلادی تاسیس شده، تنها موسسه علمی و فناوری شهر مونیخ است. محور اصلی این مرکز پیرامون مهندسی و فناوری اطلاعات می‌چرخد؛ اما طی سال‌های اخیر رشته‌هایی همانند علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی، کشاورزی و فناوری غذا نیز به این رشته‌ها اضافه شده‌اند.

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ با بیش از ۶۳۰ سال سابقه، قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان محسوب می‌شود. این مجموعه دارای ۱۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و بالاتر است. دانش آموختگان هایدلبرگ نقش بسزایی در پیدایش گرایش‌های جدید (مانند جامعه شناسی مدرن، فیزیک محیطی و روانپزشکی ژنتیکی) داشته و تا کنون موفق به دریافت ۳۳ جایزه نوبل شده‌اند.

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت، الگوی تحصیلی بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی در قرن ۱۹ بوده است. کلیه‌ی رشته‌های موجود در این دانشگاه از محبوبیت و اعتبار زیادی برخوردارند اما جایگاه هنر و انسان شناسی نسبت به سایرین کمی بالاتر است.

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فرایبورگ در جایگاه پنجم فهرست قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های آلمان قرار دارد. علوم طبیعی و انسان شناسی از رشته‌های پرطرفدار و محبوب این دانشگاه به شمار می‌آیند. اعضای دانشگاه فرایبورگ تاکنون توانسته اند ۱۹ جایزه نوبل و ۱۵ جایزه (Gottfried Wilhelm Leibniz) معتبرترین جایزه تحقیقاتی آلمان را در کارنامه ی خود ثبت کنند.
اگر تمایل به شرکت در آزمون‌های بین المللی و اپلای در دانشگاه‌های خارجی را دارید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.