اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
زندگی در اونتاریو تورنتو
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۳
زندگی در اونتاریو تورنتو
تورنتو با جمعیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بزرگترین شهر کانادا و پنجمین شهر بزرگ آمریکای شمالی است. جمعیت تورنتو بزرگ که با نام اختصاری (GTA) شناخته می‌شود ۶ میلیون نفر است. طبق پیش‌بینی‌های دولت کانادا در سال ۲۰۲۵ جمعیت این شهر به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
تورنتو در جنوب انتاریو و در قسمت نعل اسب طلایی واقع شده است. بیش از یک چهارم جمعیت کانادا در این منطقه از کانادا زندگی می‌کنند. منطقه نعل اسب طلایی ۸ میلیون نفر جمعیت دارد. تورنتو با چشم پوشی از تپه‌ها شهری کاملا مسطح و بدون سربالایی و سرپایینی است.
شهر تورنتو در ۴۳ درجه شمالی نزدیک بوردو و فرانسه و در قسمت جنوبی کریستچور، نیوزیلند است.
آب و هوای تورنتو به دلیل وجود دریاچه‌ای بزرگ در آن معتدل است. تورنتو مرطوب‌تر از دو شهر بردو و کریستوفر بوده و تابستان‌هایی گرم‌تر و مرطوب‌تر و زمستان‌هایی سردتر نسبت به این دو شهر دارد.
شعار تورنتو «تنوع قدرت ما» است. تورنتو به عنوان شهری که تنوع فرهنگی، زبانی، غذا و هنری زیادی را در خود جای داده است در جهان معروف است. بیش‌تر از نیمی از جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل داده‌اند.

کسب و کار

مجله «بس» (bes) تورنتو را جز ده شهر قدرتمند در کسب و کار همچنین تجارت معرفی کرده است.
با توجه به «فوربس» (Forbes)، شهرهای قدرتمند مانند تورنتو به دلیل حجم کسب و کار اقتصادی، وجود مشاغل متعدد، هزینه‌ی زندگی و کیفیت زندگی، سرمایه گذارانی از سراسر جهان را به خود جذب کرده است. فوربس تورنتو را شهری در قلب اقتصادی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می‌داند و احتمال می‌دهد این شهر تا سال 2020 جایگاه قدرت اقتصادی خود را حفظ کند.
دیگر شهرهای قدرتمند اقتصادی که توسط فوربس معرفی شدند لندن، هنگ کنگ، نیویورک، توکیو، شیکاگو، سئول، پاریس، لس آنجلس و شانگهای بودند. تورنتو مرکزسرمایه بانکداری و مالی کانادا است و جایگاه اصلی آن به دلیل بورس اوراق بهادار تورنتو است. تورنتو سومین مرکز بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی فناوری اطلاعات در آمریکای شمالی است که این اطلاعات فقط در سان فرانسیسکو و نیویورک مورد بهره‌وری قرار می‌گرفتند.
علاوه بر فناوری اطلاعات و منابع مالی، دارایی‌هایی همچون برق آبی و مواد خام، منابع توریستی و منابع طبیعی انتاریو به تورنتو و شهرداری‌های آن کمک کرده‌اند تا مواد صنعتی عمده‌ای تولید کنند، بیش از 50 درصد تولیدات کانادا را این منابع تامین می‌کنند.
طبق شرایط نابسامان اقتصادی این روزها بانک‌های کانادایی همچنان به روند عادلانه خود ادامه داده و به سوده‌های بانکی خود اضافه نکرده‌اند.
تورنتو در حال حاضر دارای رونق ساخت و ساز است که تحت تأثیر توسعه آپارتمان‌ها و ساختمان‌های اداری قرار دارد. هر دو کنفرانس کانادا و اقتصاد آکسفورد پیش بینی می‌کنند که اقتصاد تورنتو در سال 2019 و 2020، سالانه حدود 2 درصد رشد خواهد کرد.
آمار منتشر شده توسط کانادا نشان می‌دهد که بیش از 96 هزار شغل در منطقه تورنتو در ژوئن سال 2018 ایجاد شده است. در نتیجه این شغل‌های جدید، نرخ بیکاری در منطقه تورنتو را ۶/۴ درصد افزایش داده است.
زندگی در کدام قسمت تورنتو بهتر است؟
همانند مناطقی از قبیل شمال نیویورک، مارکام و ریچموند هیل (شمال، شرق)، منطقه هالتون در کانادا (به عنوان مثال اکالیو و میلتون) خانواده‌ها را برای زندگی بهتر حمایت می‌کنند بنابراین این دو منطقه را می‌توان جز بهترین مناطق شهر تورنتو برای زندگی دانست.
مردم اصولا برای زندگی مرکز شهر را ترجیح می‌دهند زیرا صنعت ساخت و ساز در این منطقه پیشرفت چشمگیری داشته‌ است.
مسکن دولتی در برخی از مناطق غرب تورنتو در دسترس عموم است اما میزان جرم و جنایت بالا در مناطق جین و فینچ، لورنس هیتز و بخش‌هایی از اتو بیوکو مانند رکس دیل ثبت شده است که این مناطق را به محل خوبی برای زندگی تبدیل نکرده است. در مرکز شهر تورنتو، سنت جیمز، ریجنت پارک و پارک موس نرخ جرم و جنایت بالا است. مناطق شرق شهر نیز در بخش‌هایی از اسکاربورو از جمله مالورن نیز دارای میزان جرم بالا هستند.
در مجموع میزان جرم و جنایت در شهر تورنتو نسبت به بسیاری از شهرهای آمریکای شمالی، از جمله شهرهای کانادایی مانند ونکوور، مونترال، ادمونتون، هالیفاکس و وینیپگ، پایین‌تر است.

تحصیلات در شهر تورنتو

دانشگاه تورنتو پس از دبیرستان‌هایش یکی از معتبرترین موسسات در جهان است، در رتبه‌بندی‌های دانشگاهی جهان، تورنتو در رتبه ۲۳ قرار دارد. سه دانشگاه معتبر این شهر در مرکز و غرب (میسی ساوا) و شرق (اسکاربورو) شهر تورنتو واقع شده‌اند.
تورنتو همچنین دارای دو دانشگاه معتبر دیگر از قبیل دانشگاه ریرسون ویورک و همچنین چندین کالج اجتماعی است.
معلمان مدرسه انتاریو از ببهترین معلمان موجود در کشور کانادا هستند. متاسفانه، تعداد معلمان در این کشور کم است زیرا اکثر معلم‌ها مشتاق به تدریس در دیگر کشورها هستند.

محیط زیست و محیط اطراف شهر تورنتو

تورنتو یکی از معدود شهرهای آمریکای شمالی است که مردم به راحتی و به انتخاب خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و نیازی به داشتن ماشین در زندگی خود نمی‌بینند همین امر موجب شده که هوای این شهر نسبت به بیشتر شهرهای آمریکای شمالی پاک و تمیز بماند. تمام این‌ها به دلیل وجود کمیته حمل و نقل تورنتو (TTC) است که خدمات عالی و بی‌نقصی به مردم ارائه می‌کنند. سومین سیستم حمل و نقل عمومی در آمریکای شمالی متعلق به شهر تورنتو است.
شبکه گسترده و قابل اعتماد حمل و نقل (TTC) اتوبوس‌ها و تراموا با یک سیستم متروی گسترده زیرزمینی خدمات عالی را برای مسافران ارائه می‌کند. اتوبوس‌های هیبرید الکتریکی به تازگی تولید شده‌اند که آلودگی هوا را کاهش می‌دهند.
در تورنتو شرکت «زیپ کار» (Zipcar) وجو.د دارد که به صورت ساعتی، روزانه و ماهانه به اعضای خود ماشین اجاره می‌دهد.
در تورنتو همچنین یک خط راه آهن وجود دارد که این شهر را به شهرهای اطراف وصل کرده و رفت و آمد بین شهری را برای مسافران راحت می‌کند. همچنین بزرگراه ۴۰۰ که پل ارتباطی بین تورنتو و آمریکای شمالی است نیز افتتاح شده است.
رشد جمعیت در نعل اسب طلایی باعث افزایش شدید خودروها شده و همین موضوع سبب ترافیک‌های سنگین در بیشتر بزرگراه‌ها شده است.
کیفیت هوای تورنتو به دلیل حجم بالای وسایل نقلیه زیاد خوب نیست اما در گزارش مجله فورب هنوز جایگاه ۲۱ را در پاک‌ترین شهر به خود اختصاص داده است. کمپین سبز در سراسر شهر تورنتو برای رویکرد مدیریت زباله مورد تحسین قرار گرفته است.
چه کارهایی را در تورنتو باید انجام داد؟
رویدادهای هنری سالم، رویدادهای ورزشی متعدد، کلاب‌های شبانه و رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و سرو غذاهایی از سراسر جهان می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای سپری وقت باشد. گالری هنری انتاریو و موزه سلطنتی انتاریو جز مقاصد محبوب گردشگران هستند.
تورنتو مرکز اصلی اجرای هنرهای متفاوت است، بیش از پنجاه اجرای موسیقی باله و رقص، شش اپرا و دو ارکستر سمفونیک در بسیاری از مراکز مشهور مانند روی تامپسون هال، مرکز هومینگبرید و مرکز هنرهای نمایشی اجرا می‌شوند که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کنند.
تورنتو دارای پارک‌های تفریحی بسیاری است که گردشگران زمان مفرحی را در آن سپری خواهند کرد. شهر تورنتو همچنین دارای 6 تیم بزرگ ورزشی در هاکی، بسکتبال، بیس بال، فوتبال، فوتبال و لاکروس است که مسابقات فراوانی را برگزار می‌کنند. مکان‌های اصلی برای برگزاری رویدادهای ورزشی عبارتند از مرکز هوا کانادا، مرکز راجرز و زمین ورزشی بی ام و (BMO).

به طور خلاصه
تورنتو یکی از شهرهای چند فرهنگی جهان است که گزینه‌های متنوع غذا، هنر، جشنواره و الگوهای آب و هوایی دارد. تورنتو برای کسانی که علاقمند به زندگی در شهرهای بزرگ اما بدون دردسر و جرم جنایت را دارند شهر تورنتو بسیار مناسب است.
مرکر، تورنتو را دومین شهر برتر آمریکای شمالی و جز ۱۶ شهر برتر جهانی معرفی کرد‌.
جنبه های منفی شهر تورنتو
رشد جمعیت سریع
زمستان های تا حدودی سرد
تردد وسایل نقلیه عمومی زیاد در جاده ها
آلودگی هوا
گران بودن مسکن نسبت به دیگر شهرها
جنبه های مثبت شهر تورنتو
مدارس معتبر، از ابتدایی تا سال آخر تحصیلی
اوقات فراغت عالی همراه با رویدادهای هنری متنوع
اوقات فراغت در حومه که باعث سپری شدن اوقات مفرح خواهد بود
سیستم حمل و نقل بی‌نظیر
فرصت‌های مناسب تحصیلی
مرکز مالی، فناوری اطلاعات و تولید کانادا
تابستان‌های گرم و مرطوب
مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در تعیین وقت سفارت آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برطرف شود.