اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
خانه ی اپرای سیدنی
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۲
خانه ی اپرای سیدنی
خانه‌ی اپرای سیدنی به یکی از نمادهای ملی و فرهنگی شهر سیدنی و کشور استرالیا تبدیل شده است. برای اکثر ناظران این بنا، تمامی شرایط از قبیل ساختمان سفید طرح موج، موقعیت بندرگاه و نزدیکی به منحنی پل بندر سیدنی چشم انداز زیبا و مناظر فراموش نشدنی ایجاد می‌کنند.
امروزه، خانه‌ی اپرای سیدنی به یکی از شلوغ‌ترین مراکز هنری در جهان تبدیل شده است، هر ساله ۲۵۰۰ نمایش و رویدادهای مختلف در این ساختمان برگزار می‌شود. سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشتری و ۴ میلیون گردشگر از این ساختمان بازدید می‌کنند.

گالری ‌ها

داستان ساخت این سازه بحث و جدالی شدید را در پی داشت به طوری که تا مدت‌ها بحث‌های زیادی درباره ساخت خانه‌ی اپرای سیدنی شکل گرفت. زمانی این بحث‌ها فروکش کرد که ساخت این بنا به پایان رسیده بود و زیبایی و ابهت آن سراسر جهان را در بهت فرو برده بود.

طراحی نمای بیرونی اپرای سیدنی

در سال 1956، دولت ولز جنوبی رقابت بین‌المللی برای طراحی خانه اپرای ملی اجرا کرد. از 233 شرکت کننده از 33 کشور شرکت کردند که قاضی‌هایی که بر این طرح نظارت می‌کردند نقشهی جرن یوتسون معمار 38 ساله دانمارکی را انتخاب کرده و در باره‌ی انتخاب خود اظهار داشتند که ما یقین داریم طرح آقای یوتسون می‌تواند به یکی از برترین طراحی‌های مدرن دنیا تبدیل شود.
اوتزون توضیح داد که دو ایده که الهام بخش طراحی سیمای خانه‌ی اپرای سیدنی بودند، اشکال ارگانیک طبیعی و تمایل به ایجاد تجارب حسی برای لذت بردن تماشاگران از تماشای این ساختمان بود. او این شیوه را به سبکی نوین و بی‌سابقه برای طراحی بناها معرفی کرد. کاشی‌های سفید سوئدی که نمایی سفید و جذاب را برای بنا ایجاد می‌کند چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌سازد. ریچارد وستون، پروفسور معماری در دانشگاه کاردیف درباره‌ی معماری خانه اپرا گفت که معماری خانه اپرای سیدنی جز برترین معماری‌های جهان می‌داند از شگفتی‌های طراحی این بنا هنگامی به چشم دیده می‌شود که زمانی که نور خورشید به نمای خانه‌ی اپرا برخورد می‌کند طیف زیبایی از نور قابل مشاهده است.

ساخت بنا خانه ی اپرای سیدنی

شرکت مهندسی اوو آرپ و همکارانش مسئولیت ساخت خانه‌ی اپرای‌ سیدنی را پذیرفتند. ساخت و فرآیند دانش معماری و مهندسی ساختمان اپرای سیدنی ۱۶ سال زمان برد.

بخت آزمایی در خانه اپرا 

هزینه ساخت خانه‌ی اپرا بسیار سنگین بود که برای حل این مشکل مسابقه بخت آزمایی را راه‌اندازی کردند که ۱۰۲ میلیون پول از این طریق جمع شده و ۴۹۶ برنده داشت، این پول جمع شده تقریبا به اندازه هزینه ساخت خانه‌ی اپرا بود.

چالش های پروژه

چالش فنی چگونگی ساخت پوسته‌های سقف‌هاییی که به شکل موج‌دار هستند و استفاده از چه موادی که به بهترین شکل ممکن به نظر رسیده و کیفیت خوبی نیز داشته باشد جز دغدغه‌های اصلی گروه ساخت بود. زمانی که گروه ساخت راه‌حلی را پیدا کردند، مجبور به بازنگری برخی از کارهای قبلی خود شدند و بنیادهای ساختمان را بازسازی و تقویت کردند تا بتوانند از ساختارهای اصلاح شده استفاده و حمایت کنند. مسائل مربوط به این پروژه منجر به بروز اختلافات شدیدی بین معماران و دوولت ولز جنوبی شد.

رهبری طراحی؛ ساخت و ساز خانه ی اپرا سیدنی

هنگام ساخت و ساز خانه اپرا و در زمان آزمایش‌های بین‌المللی معماری مدرنیته ساختمان، به تعداد زیادی از راه‌حل‌های فنی و خلاقانه پیشگام در تاریخ طراحی و ساخت و ساز دست یافتند. ماهیت پیشرفته تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت خانه‌ی اپرا، منجر به ایجاد یک آزمایشگاه سنجش در دانشگاه نیو ولز جنوبی شد که یکی از اولین سازمان‌های جهانی برای تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی بود.

فضای عملکرد 

خانه‌ی اپرا به عنوان محل برگزاری نمایش‌ها تاسیس شد که شامل سالن کنسرت، اپرا و نمایش تئاتر، نمایشگاه و استودیو است. هنرمندان معروف زیادی در سالن‌هاب خانه‌ی اپرای سیدنی حاضر شدند که از بین آن‌ها می‌توان به ملکه الیزابت دوم اشاره کرد.
اپرای سیدنی نماد بارز معماری حیرت‌انگیز، اراده حکومت و خواستار ملت بود که این روزها به محلی پویا و زنده تبدیل شده است. سالانه تعداد زیادی از گردشگران به دلیل مراسم‌های خاصی که در خانه اپرا برگزار می‌شود از این بنا دیدن می‌کنند. 
مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در تعیین وقت سفارت آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برطرف شود.