اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
راهنمای گام به گام برای زندگی در استرالیا
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۱۱
راهنمای گام به گام برای زندگی در استرالیا

وسعت کلی کشور استرالیا به ۷/۷ کیلومتر مربع می‌رسد و به ۸ ایالت تقسیم شده است. تمام این ۸ ایالت تجربه‌های متفاوتی را برای گردشگران رقم می‌زند. تمام اماکن گردشگری و تجربه‌هایی که از این ایالت‌ها به دست می‌آیند کاملا منحصر به فرد بوده و مختص آن ناحیه هستند.

ولز جنوبی (New South Wales)

با توجه به بخش جنوبی ساحل شرقی ولز جنوبی با جمعیت ۵ میلیون نفر پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا شناخته می‌شود. ولز جنوبی اولین استانی بود که توسط اكثر مستعمره‌های انگلیس در اواخر قرن هجدهم تاسیس شد. سیدنی که در این ایالت قرار دارد همچنان بر سکو افتخار جذب بیشترین گردشگر به طورسالانه در کشور استرالیا را به خود اختصاص داده است. شهرهای زیادی همانند سیدنی در کشور استرالیا وجود دارند که می‌توان به خانه‌های لوکس و شیک نیوکاسل،‌ ساحل با شن‌های طلایی ساحل مرکزی و ساحل جنوبی و چندین شهر منحصر به فرد و زیبای دیگر که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و آرامش و زیبایی را با هم تجربه نمایید.

ویکتوریا (Victoria)

ویکتوریا تقریبا با یک سوم مساحت همسایه شمالی خود ولز جنوبی جمعیت 6 میلیون نفری را در خود جای داده است. اکثریت جمعیت ویکتوریا که نزدیک به 5 میلیون می‌شود خانه خود را ملبورن می‌دانند. ملبورن شهری است که بعد از سیدنی پرجمعیت‌ترین و پر بازدیدترین شهر استرالیا شناخته می‌شود. ملبورنی‌ها تعصب فراوانی بر روی قهوه، ورزش و فرهنگ خود دارند. آب و هوای این شهر گرم بوده و مردم خون‌گرمی دارد. در سرتا سر پایتخت به سفرهای جاده‌ای، که به اقیانوس آرام نیز متصل می‌شود شهره است. فعالیت‌هایی که در فضای باز انجام می‌شوند در این شهر علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است.
کوئینزلند (Queensland)
کوئینزلند با جمعیت چهار میلیونی خود میزبان گردشگران متعدد است، اما گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی باید به بیرون از شهر بروند. از کولنگاتا در مرز ولز تا قله‌ی کیپ نیویورک، در شمال شرقی استرالیا در 12 ماه سال آفتاب و پرتوهای نور زیبای آن را شاهد خواهید بود. ۲۳۰ نوع از مرجان‌ها، جزایر گرمسیری و مغناطیسی، ساحل‌ با شن‌ها و ماسه‌های طلایی زیبا و نور آفتاب که زیبایی طبیعت این منطقه را دو چندان می‌کند جز زیبایی‌های طبیعی این شهر شناخته می‌شوند.

استرالیا غربی (Western Australia)

سومین منطقه وسیع غربی این کشور است که در غرب استرالیا واقع شده است. استرالیا غربی در قیاس با دیگر مناطق استرالیا به چشم بازدیدکنندگانی که بیشتر نقاط استرالیا را بازدید کرده‌اند مانند یک دنیای دیگر است. صخره های سربرافراشته، استخرهای هملین در خلیج کوسه و گنبدهایی مانند زنبور عسل جز اماکن گردشگری پربازدید این شهر هستند. استرالیا غربی با جمعیت دو میلیون یکی از شهرهای زنده این کشور محسوب می‌شود. زمانی که از مکان‌های تاریخی همانند فرمنتال و جزیره آرام روتنست دیدار کردید متوجه این موضوع خواهید شد.

استرالیا جنوبی (South Australia)

این ایالت کوچک یک سوم مساحت استرالیا غربی و یک چهارم جمعیت ولز جنوبی را دارد. استرالیای جنوبی بین ویکتوریا و استرالیا غربی واقع شده است. پایتخت این ایالت آدلاید بوده و دارای طبیعت بکر و زیبا است. جزیره کانگورو و شبه جزیره ایر در این ایالت استرالیا واقع شده‌اند.

تاسمانی (Tasmania)

کوچک‌ترین ایالت استرالیا بوده و وسعتش برابر با سریلانکا است. تاسمانی جمعیت نیم میلیونی را در خود جای داده است. موزه فرهنگی هنری مونا (MONA) که در سال ۲۰۱۱ بازسازی شد به یکی از پربازدیدترین اماکن گردشگری این ایالت تبدیل شده است. تنگه هوبارت و پایتخت باس یکی دیگر از اماکن گردشگری و محبوب این ایالت شناخته می‌‌شوند.

قلمرو شمالی (Northern Territory)

قلمرو شمالی بیشتر مکان تفریحی برای مردم استرالیا است که نزدیک به 200 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در شمال استرالیا واقع شده و تفریحات دریایی معروفی دارد که اکثرا بازدیدکنندگان و بومی‌های استرالیایی به همین دلیل به این شهر سفر می‌کنند. اورولو نمایانگر ماسه های سنگی که از گرد و غبار سرخ اچر در قلب ایالت وجود دارند است، یک ماجراجویی لذت بخش را برای بازدید کنندگان ایجاد کرده و تجربه‌ی عالی را برایشان رقم می‌زند، سفرهای عالی در سرتاسر داروین به سرزمین آرنهم و پارک های ملی «کاکودا» (Kakadu) و «لیچ فیلد» (Litchfield) جز دیگر گزینه‌های گردشگری این ایالت هستند.

پایتخت استرالیا (Australian Capital Territory)

اهمیت این ایالت به دلیل وجود شهر کانبرا است. این ایالت در بین سیدنی و ملبورن قرار گرفته است به همین دلیل جز شهرهای مهم استرالیا محسوب می‌شود. این منطقه در سال ۱۹۱۳ به پایتخت تبدیل شد.

منطقه بونس (Bonus territories)

جالب اینجاست که استرالیا همچنین دارای قلمرو داخلی دیگری است که قلمرو کوچک خلیج جرویس در ساحل جنوبی ولز جنوبی به علاوه هفت ناحیه خارجی، یعنی جزیره نورفولک، جزیره کریسمس، جزایر فراسوی استرالیا، جزایر کوکوس (کیلینگ)، جزایر دریای مرجانی، و جزایر اشمور و کارتیه غیرقانونی به جز جزیره هرد و جزیره مک دونالد تبدیل شده است.

مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در تعیین وقت سفارت آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برطرف شود.

مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در تعیین وقت سفارت آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برطرف شود.