اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
اتریوم چیست؟
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۴
اتریوم چیست؟
اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از اتریوم داشته باشیم باید بگوییم اتریوم پلتفرمی غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند را انجام می‌دهد. احتمال سانسور، خرابی، دخالت یا تقلب بر روی این ارز دیجیتال صفر است.
هرکسی توانایی توسعه برنامه‌ی غیرمتمرکز خود را از طریق اتریوم خواهد داشت. دارندگان و توسعه‌ دهندگان اتریوم قادر خواهند بود توسط بلاک چین برای برنامه‌های خود ارز دیجتال مستقل خلق کنند. به این ارزهای دیجیتال مستقل توکن گفته می‌شود.

توکن چیست؟

توکن‌ها ارز‌های برنامه‌ی مستقلی هستند که بلاک چین خصوصی ندارند و از بلاک‌ چین‌های دیگر همانند اتریوم استفاده می‌نمایند.
اتریوم نیز همانند بیت کوین ارز دیجیتال یا الکترونیکی بوده و جسم فیزیکی نیست. ارزهای دیجیتال امکان انتقال پول را بدون مراجعه به بانک‌ها و موسسات به وجود می‌اورند.

تفاوت اتریوم و بیت کوین

همانند بیت کوین، اتریوم نیز بلاک چین توزیع شده عمومی را ارائه می‌دهد. در بیت کوین و اتریوم تفاوت‌های فنی بسیاری وجود دارد. اما اهداف و قابلیت‌های موجود در این دو ارز دیجیتال تفاوت‌های بسیاری دارد.
در واقع بلاک چین بیت کوین برای رهگیری مالکیت ارز دیجیتال استفاده می‌شود اما بلاک چین مخصوص اتریوم برای اجرای کد برنامه‌های غیر متمرکز استفاده می‌شود.
اتریوم هم مانن بیت کوین دارای ماینر یا استخراج کننده است اما طبق شنیده‌ها قرار است به سمت اثبات سهام حرکت کند. تعداد واحدهای موجود در بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون است اما برای اتریوم سقفی تعیین نشده است اما احتمال می‌رود در ادامه برای آن حد تولید سالانه تیین شود تا از تورم جلوگیری شود.
کارمزد اتریوم نسبت به بیت کوین کم‌تر بوده و به مراتب تراکنش سریع‌تری نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین دارد.
در کل نمی‌توان یکی را نسبت به دیگری برتر دانست زیرا این دو ارز دیجیتال اهداف یکسانی نداشته و ویژگی‌های خاص خود را دارند.
مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه و دریافت کم‌ترین دستمزد حواله‌های دانشجویی و حواله به کشورهای مختلف را ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند برای پیگیری سفارش خود با تیم پشتیبانی حاذق این مجموعه تماس حاصل نمایند.