اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
بیت کوین چیست؟
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۳
بیت کوین چیست؟
در سال 2008 مفهوم جدیدی از پول به نام «بیت کوین» (Bitcoin) معرفی شد که بنا به نظر بسیاری از اقتصاددانان می‌توان اقتصاد جهان را متحول نماید. با پانی پی همراه باشید تا بیشتر با بیت کوین آشنا شوید.

غیر متمرکز بودن بیت کوین چه معنی دارد؟

تفاوت بیت کوین با پول‌های دیگر در غیرمتمرکز بودن این ارز دیجیتال است. غیرمتمرکز بودن یعنی هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند کنترل شبکه بیت کوین را در دست داشته باشد. بیت کوین تحت کنترل هیچ نهاد، موسسه و بانکی نیست. اگر بخواهیم به طور واضح این موضوع را شرح دهیم به این معنی است که بیت کوین به دست تمام کاربران خود کنترل می‌شود.
برای انتقال پول‌های رایج باید به بانک‌ها مراجعه می‌شد تا با واسطه آن‌ها بتوان وجه مورد نظر را انتقال داد. اما با ارز دیجیتال بیت کوین دیگر نیازی به واسطه نیست و شخص می‌تواند به طور مستقیم پول بیت کوین را ارسال نماید.
لازم به ذکر است که بیت کوین پول مجازی یا دیجیتالی بوده و هیچ گونه شکل و فرم فیزیکی ندارد. بیت کوین می‌تواند توسط هرکی که به شبکه وصل می‌شود، کنترل شود. هر دارنده بیت کوین می‌تواند با کامپیوتر خود به شبکه‌ی بیت کوین متصل شده و از حق رای خود برای کنترل شبکه استفاده نماید.
در خارج از ایران از بیت کوین برای خرید جنس و کالا استفاده کرد. مشتریان می‌توانند با بیت کوین که با واحد اختصاری BTC شناخته می‌شود به تبادل و انتقال ارز بپردازند.

واحد بیت کوین را چه کسی تولید می‌ کند؟

واحد بیت کوین توسط سازمان متمرکز خاصی تولید نمی‌شود، بلکه افرادی به نام «ماینر» (miner) یا استخراج کننده با سخت افزارهای خود حفظ شبکه امنیت را به عهده می‌گیرند. طی این فرآیند با تولید بیت کوین به عنوان پاداش به ماینرها بیت کوین تعلق می‌گیرد.
مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه و دریافت کم‌ترین دستمزد حواله‌های دانشجویی و حواله به کشورهای مختلف را ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند برای پیگیری سفارش خود با تیم پشتیبانی حاذق این مجموعه تماس حاصل نمایند.