اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
آزمون GRE چیست؟
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲
آزمون GRE چیست؟
بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان نمره‌ی این آزمون را به عنوان مدرک درخواستی برای پذیرش شخص در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر ملاک قرار می‌دهند. این آزمون بین المللی نسبت به دیگر آزمون‌ها سخت‌تر بوده و طبیعتا اعتبار بالایی نیز دارد.
آزمون GRE به دو صورت ورقه‌ای و اینترنتی برگزار می‌شود که نوع اینترنتی آن در ایران به کررات برگزار می‌شود. نوع ورقه‌ای این آزمون در سال ۳ بار (در ماه‌های اکتبر، نوامبر و فوریه) برگزار می‌شود. نمرات این آزمون ۴۵ روز بعد از برگزاری اعلام می‌شود.
آزمون GRE دارای ۳ بخش ریاضیات،‌ واژگان و بخش نوشتاری است. در «بخش ریاضیات» (Quantitative Reasoning) این آزمون سوال‌ها از کتاب‌های دبیرستان مطرح می‌شوند. نمره درنظر گرفته شده در این بخش ۱۷۰ است که گرفتن نمره زیر ۷۰ نشان‌ دهنده‌ی عدم دقت متقاضی در امتحان خواهد بود.
«بخش واژگان» (Verbal Reasoning) این آزمون از ۲ سوال ۲۰ تایی تشکیل شده که متقاضی باید در ۳۰ دقیقه به این سوال‌ها پاسخ دهد. نمره بخش واژگان بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ درنظر گرفته می‌شود.
در بخش «نوشتار تحلیلی» (Analytical Writing) نیز فرد متقاضی باید در ۳۰ دقیقه ۲ انشا بنویسد. گرامر و تعداد کلمات در این بخش بسیار مهم هستند. برای نوشتن یک انشا قابل قبول در GRE بهتر است موضوع را شکافته و تجزیه و تحلیلش کنید. نمره این بخش از آزمون از ۶ نمره محاسبه خواهد شد.

چگونه در آزمون GRE ثبت نام کنیم؟

متقاضیان می‌توانند با اعتماد به مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در این حوزه ثبت نام آزمون‌های بین المللی خود را متخصصان حاذق مجموعه واگذار نمایند. در قسمت خدمات سایت پانی پی شاهد ثبت نام آزمون بین المللی خواهید بود.
انواع آزمون GRE
آزمون GRE در دو نوع (Subject و General) برگزار می‌شود که این دو آزمون بیشتر بر پایه رشته‌های تحصیلی فرد متقاضی قابل تفکیک هستند.

آزمون GRE Subject چیست؟

بعضی از رشته‌های تحصیلی همانند شیمی، ریاضی، فیزیک، ‌زیست شناسی، ادبیات انگلیسی و روانشناسی در این آزمون برای سنجیدن سطح مهارت تحلیل افراد استفاده می‌شود. رشته‌های گفته شده بیشتر به مباحث پایه می‌پردازند.

آزمون GRE General چیست؟

در بعضی از دانشگاه‌ها برای قبول افراد نیاز به برگزاری این آزمون است. این آزمون هر هفته در موسسه‌های مختلف برگزار می‌شود.
اگر تمایل به شرکت در این آزمون‌های بین المللی هستید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.