اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
تافل iBT چیست؟
 بلاگ    ۱۳۹۸/۴/۲
تافل iBT چیست؟
تافل نیز همانند آیلتس امتحان بین المللی برای سنجش زبان متقاضی است که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. این آزمون بین المللی چهار مهارت گفتار، شنیدار، نوشتار و مهارت خواندن متقاضی را می‌سنجد. منظور از تافل iBT آزمونی است که به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. اعتبار مدرک تافل دو سال است یعنی پس از دو سال متقاضی باید در آزمون جدید شرکت کند و نمره‌ی جدید بگیرید.

چرا باید آزمون تافل iBT بدهیم؟

در مقایسه با آزمون های متعدد بین‌المللی برای سنجش زبان انگلیسی آزمون تافل از مزیت‌های زیادی برخوردار است.
آزمون تافل iBT در بین تمامی آزمون های مشابه از محبوبیت بیشتری برخوردار است، طبق آخرین تحقیقات در دانشگاه‌های آمریکا این آزمون متقاضی بشتری نسبت به آزمون‌های دیگر دارد.
سالانه بیش‌تر از ۳۵ میلیون نفر در آزمون آیلتس شرکت‌ می‌کنند زیرا این آزمون برای مهاجرت تحصیلی در بیشتر کشورها الزامی است.
شرکت در آزمون تافل محدودیت ندارد و متقاضی می‌تواند هر ۱۲ روز یک‌بار در این‌ آزمون شرکت نماید.

چگونه در آزمون تافل iBT ثبت نام کنیم؟

متقاضیان می‌توانند با اعتماد به مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در این حوزه ثبت نام آزمون تافل خود را متخصصان حاذق مجموعه واگذار نمایند. در قسمت خدمات سایت پانی پی شاهد ثبت نام آزمون بین المللی تافل خواهید بود.

ساختار آزمون بین المللی تافل چگونه است؟

با پانی پی همراه باشید تا با ساختار آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید.

بخش اول (Reading)

زمان تعیین شده برای این بخش بین ۶۰ تا ۸۰ دقیقه است که بر طبق آن فرد متقاضی به مطالعه سه یا چهار متن پرداخته و موظف است ۳۶ تا ۵۴ سوال مربوط به متن‌ها را پاسخ دهد.

بخش دوم (Listening)

زمان تعیین شده برای این بخش بین 60 تا 90 دقیقه بوده که در آن 6 تا 9 لیسینیک برای متقاضی پخش می‌شود که در آن فرد باید به ۳۴ تا ۵۱ سوال پاسخ دهد. لهجه‌ای که برای این آزمون استفاده می‌شود لهجه آمریکایی است.
پس از این دو بخش به متقاضیان یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای داده می‌شود.

بخش سوم (Speaking)

پس ار یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای متقاضیان باید به ۶ سوا پاسخ دهند که تمام این صحبت‌ها ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. در دو سوال اول مهارت‌های حرف زدن متقاضی سنجیده می‌شود. اما در ۴ سوال بعدی مهارت فرد در سوال‌هاط ترکیبی با ریدینگ و لیسینینگ ارزیابی می‌شود. به دو سوال اول این بخش «سوال‌های مستقل» (Independent) و چهار سوال بعدی «تلفیقی» (Integrated) گفته می‌شود.

بخش چهارم (Writing)

زمان تعیین شده برای این بخش از تافل ۵۰ دقیقه است که شخص متقاضی باید به دو سوال پاسخ دهد سوال اول ترکیبی از ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ است که به آن سوال تلفیقی گفته می‌شود. برای پاسخ به این سوال فرد متقاضی سه دقیقه زمان برای خواند سوال دارد و پس از پایان مطالعه سوال اول بخش رایتینگ باید به سخنراتی استاد مربوطه در مورد همان سوال گوش کنید. پس از تمامی این مراحل فرد آزمون‌ دهنده فرصت دارد در ۲۰ دقیقه به تحلیل نظر استاد در باره‌ی متن بنویسد.
سوال دوم این بخش سوال مستقل است که فرد آزمون دهنده باید یک انشا درباره‌ی موضوع داده شده بنویسد. برای پاسخ به این سوال نیز ۲۰ دقیقه است. معمولا تعداد کلمات مناسب برای این بخش بیشتر از ۳۰۰ کلمه است.

اگر تمایل به شرکت در این آزمون‌های بین المللی هستید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.