اندازه فونت:  کوچک    متوسط    بزرگ  چاپ کنید
مهاجرت به استرالیا
 بلاگ    ۱۳۹۸/۳/۲۹
مهاجرت به استرالیا

این روزها مهاجرت به یکی موضوعات داغ کشور تبدیل شده است. بسیاری از ایرانیان تمایل مهاجرت به کشور استرالیا را دارند زیرا این کشور یکی از مقاصدی است که در چند سال اخیر به قطب مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. با پانی پی همراه باشید تا از شرایط مهاجرت به استرالیا مطلع شوید.

طبیعتا اولین قدم برای مهاجرت به استرالیا کسب مدرک آیلتس است، به هر دلیلی (تحصیلی، کاری و زندگی) که می‌خواهید به این کشور سفر کنید باید نمره قبولی در آزمون بین المللی آیلتس را به دست آورید. برای ثبت نام در آزمون بین المللی آیلتس به سایت پانی پی مراجعه کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما انجام شود.

قدم بعدی اطلاع از ویزاهایی است که می‌توانید آن را به دست آورید. برای اطلاع از این موضوع نیز باید به سفارت استرالیا رفته و از شرایط ویزاهایی که شامل شما می‌شود پرس‌و جو کنید.

اگر متضایان کسب و کار موفقی در کشور خود دارند می‌توانند اقدام به اخذ ویزای کاری نمایند تا در کشور مقصد نیز همان تجارت را ادامه دهند. در این صورت می‌توانید خانواده خود را نیز به استرالیا برده و همایت مالی خوبی از آن‌ها در این کشور داشته باشید.

قبل از مراجعه به سفارت باید اطلاعاتی از قبیل تاریخ، قوانین، شرایط زندگی، سنت، حمل و نقل،‌ کار و اجتماع کشور استرالیا را به دست آورید. همچنین تحقیق درباره‌ی کمپ پناه‌جویان و اقدامات بشر دوستانه کشور استرالیا می‌تواند مفید واقع شود.


قوانین مهاجرت

کشور استرالیا قوانینی را برای مهاجران وضع کرده است که در ادامه به تشریح تمامی این قوانین خواهیم پرداخت. سیستم اسکیل سلکت (Skill select) در استرالیا قوانینی را وضع کرده است که طبق آن مهاجران باید حداقل 60 امتیاز به دست آورند. دارا بودن هر کدام از شرایط زیر امتیاز خاص خود را دارد.

شغل درخواستی

سن

مهارت در زبان انگلیسی

مدارک مهرات های مختلف نسبت به هر شخص

مدارک تحصیلی

تطابق با قوانین استرالیا

توانایی مهارت در زبان ارتباطی

مهارت یا مدارک تحصیلی همسر  

سال حرفه‌ای ( گذراندن کلاس‌های آموزشی و یا تجربه کار در این کشور به مدت ۱ سال)

ساپورت مالی

طبق قوانین شغلی استرالیا متقاضی که قصد مهاجرت به این کشور را دارد باید شغلی مد نظر داشته باشد که بنا به آن سوابق شخص چک شده و جواب نهایی اعلام شود.

یکی دیگر از امتیاز‌ها برای مهاجرت به این کشور شرایط سنی است که با توجه به سن شخص متقاضی، امتیازاتی به وی تعلق می‌گیرد.

افراد ۱۸ تا ۲۴ سال ۲۵ امتیاز، افراد ۲۵ تا ۳۲ سال ۳۰ امتیاز، افراد ۳۳ تا ۳۹ سال ۲۵ امتیاز، افراد ۴۰ تا ۴۴ سال ۱۵ امتیاز و افراد ۴۵ تا ۴۹ سال صفر امتیاز را دریافت می‌کنند.

مهارت‌های زبان انگلیسی یکی دیگر از ملزومات مهاجرت به استرالیا است که بر طبق نمرات آیلتس امتیازاتی به فرد متقاضی تعلق می‌گیرد. نمرا آیلتس ۸ امتیاز ۲۰، نمرا آیلتس ۷ امتیاز ۱۰ و نمره آیلتس ۶ امتیاز صفر را در پی دارد.

تجربه کاری مفید نیز دارای امتیازاتی است که این امتیازها برحسب سال تجربه و کشورهای مختلف متفاوت است.  امتیازات سابقه کاری در کشور استرالیا برای ۱ سال ۵ امتیاز، ۳ سال ۱۰ امتیاز، ۵ سال ۱۵ امتیاز و ۸ سال ۲۰ امتیاز است. امتیازهایی که برای تجربه‌ی کاری در کشورهای دیگر به شخص متقاضی تعلق می‌گیرد نیز به ترتیب ۳ سال ۵ امتیاز، ۵ سال ۱۰ امتیاز و ۸ سال ۱۵ امتیاز است.

مدارک تحصیلی جز دیگر گزینه‌های امتیاز‌دهی هستند که فرد متقاضی برای مهارت آموزشی دوره دیده شده در استرالیا ۱۰ امتیاز، دیپلم ۱۰ امتیاز،‌ کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۵ امتیاز و دکتری ۲۰ امتیاز است. کسب هرگونه مدرک در هر کشور جز استرالیا امتیاز ۵ را در پی دارد. کسب هرگونه مدرک مهارتی و تجربی (در ۲ سال اخیر) در کشور استرالیا شامل امتیاز ۵ می‌شود.

آشنایی با یک زبان محلی استرالیا با کسب ۵ امتیاز همراه می‌شود. مهارت‌هایی که همسر شخص دارد نیز کسب ۵ امتیاز را به دنبال دارد.

گذراندن کلاس‌های آموزشی و یا تجربه کار در این کشور به مدت ۱ سال ۵ امتیاز را به شخص متقاضی ارائه می‌دهد.

مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در تعیین وقت سفارت آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برطرف شود.