صفحه نخست    حوالات ارزی    ثبت سفارش

حواله ارزی به اروپا | حواله یورو به اروپا | حواله بانکی به اروپا

یورو (Euro) واحد پول و ارز رایج اتحادیه‌ ی اروپا است و با نماد شناخته می‌شود. این ارز ابتدا، در سال 1999 به‌عنوان واحد پولی غیرنقدی (اعتباری) معرفی شد. اسکناس‌ها و سکه‌های رایج این واحد پولی، سه سال بعد یعنی اول ژانویه‌ی 2002، در دسترس کشورهای عضو اتحادیه قرار گرفت.
یورو پس از 28 فوریه 2002، به تنها ارز رایج در 12 کشور عضو اتحادیه اروپا بدل شد و جای ارز ملی این کشورها را گرفت. طولی نکشید که کشورهای اروپایی بیشتری، یورو را جایگزین واحد پولی خود کردند.

 ایرانیان زیادی هر سال به کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل و زندگی و مهاجرت می کنند از این رو حجم مبادلات ارزی بین ایران و اروپا افزایش چشم گیری داشته است و با توجه به تحریم های بین المللی در ایران امکان مبادله ارزی بین ایران و اروپا از طریق شبکه بانکی میسر نمیباشد به همین خاطر میبایستی از طریق کانال های صرافی انتقال مالی صورت بگیرد با توجه به چالش های زیادی که اکثر هم وطنان عزیز برای پرداخت های خود دارند مجموعه پانی پی آماده ارائه کلیه خدمات در این حوزه به شما مشتریان محترم می باشد.

 

 

پرسش های متداول :

با چه روش هایی میتوان به اتحادیه اروپا پول فرستاد ؟

مهم ترین روش های بانکی برای انتقال حواله سپا و سوئیفت ( TT ) می باشد . روش های دیگری نیز از قبیل روش دستی و حواله های اکسپرس از قبیل وسترن یونیون و مانی گرام در صورت نداشتن حساب بانکی قابل انجام می باشد.

به چه بانک ها و حساب هایی می توان پول فرستاد ؟

به کلیه بانک های عضو اتحادیه اروپا امکان ارسال پول وجود دارد و به حساب های شخصی ,شرکتی و دانشگاه امکان ارسال حواله بانکی به روش سپا و سوئیفت وجود دارد .

ارسال حواله یورو به حساب های دانشگاه و مدرسه چطور انجام می شود ؟

برای انتقال حواله دانشجویی میبایستی به برخی از نکات توجه داشته باشید مهمترین نکته در خصوص ارسال حواله دانشجویی قید رفرنس آیدی از قبیل شماره دانشجویی فرد یا هر مشخصه دیگری می باشد که رعایت این نکته در خصوص پرداخت های دانشجویی الزامی بوده و در صورتی که رعایت نشود حسابداری دانشگاه یا مدرسه حواله شما را به سختی میتوانند تایید کنند. در حال حاضر مجموعه پانی پی کلیه پرداخت های دانشجویی را طی سه روز کاری با ارائه رسید معتبر به اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت سپا انجام می دهد.

 

 ارسال حواله یورو به حساب های شرکتی و تجاری چطور انجام می شود ؟

اگر قصد انتقال حواله به حساب شرکتی دارید لازم می باشد در فرم ثبت درخواست حواله اطلاعات مهم از قبیل شماره ایبان , نام حساب, کد بیک یا سوئیفت را در فرم مربوطه ثبت نمایید . انتقال حواله یورو از منشاء اتحادیه اروپا به صورت سپا انجام میشود و مدت زمان واریز به حساب بین 1 الی 3 روز کاری متغیر می باشد و پس از انجام کار رسید معتبر بانکی برای درخواست کننده ارسال می شود .

ارسال حواله یورو به حساب شخصی چطور انجام می شود ؟

اگر قصد انتقال حواله یورو به حساب شخصی در اتحادیه اروپا را دارید مجموعه پانی پی میتواند طی زمان یک الی سه روز کاری حواله را از منشاء اتحادیه اروپا به صورت سپا انجام دهد برای ثبت درخواست ضروری میباشد اطلاعات شماره ایبان , نام حساب , کد بیک یا سوئیفت در فرم ثبت ارسال حواله به درستی ثبت و ارسال شود .

محدودیت مبلغ برای ثبت سفارش وجود دارد ؟

خیر هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

 

 سپا چیست و روش ارسال پول با سپا چگونه انجام می شود ؟

سپا سیستم پرداخت یکپارچه یورو در اتحادیه اروپا میباشد و کلیه کشورهای عضو اتحادیه میتوانند به خاطر کوتاه کردن زمان پرداخت و انتقالات مالی ساده تر از این روش استفاده کنند .

انتقال پول با سوئیفت و سپا چه تفاوتی با هم دارند ؟

همانطور که گفته شد سپا سیستم انتقال مالی ویژه اتحادیه اروپا میباشد در زمان هایی که مبدا ارسال پول خارج از اتحادیه اروپا باشد میبایستی به روش سوئیفت انتقال صورت بگیرد .

کدام روش ارسال حواله کم هزینه تر می باشد ؟

صد در صد روش انتقال حواله از داخل اتحادیه اروپا به صورت سپا کارمزد و هزینه کمتری به نسبت حواله سوئیفت دارد ضمن اینکه در روش سوئیفت علاوه بر کارمزد پرداختی بابت ارسال حواله یک کارمزد نیز توسط بانک واسط کسر میشود و عملا مبلغ حواله خالص به حساب دریافت کننده واریز نمیشود اما در روش سپا مبلغ حواله عینا خالص واریز می شود و هیچ گونه کارمزد دیگری توسط بانک کسر نمی شود.

 

 در چه مواردی می بایستی حواله سپا و در چه مواردی سوئیفت انجام داد ؟

در روش سپا برای انتقال حواله به حساب های شخصی محدودیت هایی در سقف انتقال وجود دارد در صورتی که بیش از سقف تعیین شده بخواهید مبلغ ارسال کنید روش انتقال با سوئیفت مناسب تر می باشد و در صورتی که رقم پرداختی شما خرد میباشد روش سپا یک روش سریع و مناسب برای انتقال حواله یورو برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا میباشد .

چه زمانی طول می کشد حواله ارسال شود ؟

غیر از روزهای شنبه و یکشنبه ( تعطیل رسمی ) مدت زمان انجام سفارشات بین 1 الی 3 روز کاری می باشد و پس از انجام رسید حواله داخل سایت در صفحه ناحیه کاربری در قسمت پیام ارسال می شود.

مقدر کارمزد ارسال حواله چقدر است ؟

کارمزد براساس مبلغ حواله متغیر می باشد و برای محاسبه دقیق می توانید در منوی محاسبه گر مبلغ حواله درخواستی را وارد کنید تا کارمزد محاسبه شود.

نحوه ثبت سفارش در پانی پی چگونه است ؟

برای ثبت سفارش می بایستی در ابتدا ایجاد حساب و پس از ورود به اکانت کاربری خود در صفحه ثبت سفارش مشخصات مبلغ و حساب گیرنده را ثبت نمایید و فاکتور ریالی حواله خود را به صورت آنلاین یا واریز به حساب های بانکی ما انجام دهید .

حواله بانکی با حواله دستی چه تفاوتی دارد ؟

همانطور که از اسمش مشخص است حواله دستی پول به صورت نقد به فرد معرفی شده توسط شما در خارج از کشور تحویل داده میشود و حواله بانکی پول به حساب بانکی فرد حقیقی یا حقوقی وارد میشود .

قیمت ارز حواله یورو چه ساعتی در سایت آپدیت می شود و تا کی اعتبار دارد ؟

قیمت ها هر روز راس ساعت 12:00 ظهر در سایت بروز رسانی میشود و تا ساعت 17:00 پایان وقت اداری اعتبار دارد و در صورتی که سفارش در خارج از ساعت اداری ثبت شود براساس نرخ روز بعد فاکتور نهایی خواهد شد.

   

مجموعه پانی پی با بیش از هفت سال سابقه فعالیت آماده ارائه کلیه خدمات پرداخت به اروپا به شما مشتریان محترم می باشد و در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر در خصوص پرداخت های اروپا دارید می توانید در ساعات کاری مجموعه با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید تا شما را در این خصوص راهنمایی نمایند.