صفحه نخست    حوالات ارزی    ثبت سفارش

ارسال حواله بانکی سوئیفت به حساب دانشگاه,مدرسه و خوابگاه

سوئیفت SWIFT و به‌ طور کامل جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication یک انجمن تعاونی غیرانتفاعی است که در ماه می 1973 میلادی توسط 239 بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه‌اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روش‌های ارتباطی غیر استاندارد کاغذی یا از طریق Telex در سطح بین‌المللی با یک روش استاندارد شدهٔ جهانی بود. سامانه سوئیفت جهت فرستادن و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک‌های داخل کشور و بانک‌های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر تمام بانک‌های داخلی ایران از طریق خطوط Leased یا ماهواره به یک مرکز به نام SAP در بانک مرکزی متصل گردیده و از طریق سیستم ماهواره‌ای پیام‌ها را برای بانک‌های مورد نظر ارسال می‌نمایند. این سیستم جهت سرعت بخشیدن به انجام معاملات ارز و جلب رضایت مشتریان و همچنین هماهنگی تمام عملیات ارزی در سطح جهانی با استفاده از یک نرم‌افزار استاندارد مورد توجه واقع گردیده‌است.

با وجود تحریم های بین المللی در ایران و تحریم بودن بانک های ایران در شبکه سوئیفت امکان انتقال پول از طریق ایران امکان پذیر نمی باشد از این رو مشتریان اغلب با چالش های زیادی در خصوص ارسال حواله سوئیفت مواجه هستند. مجموعه پانی پی با بیش از هفت سال سابقه فعالیت و دارا بودن تیمی مجرب و حرفه ای در حوزه پرداخت های بین المللی آمادگی دارد کلیه حواله های ارزی شما را به هر دانشگاه و کشوری به صورت سوئیفت انتقال دهد.

 

پرسش های متداول :

 حواله سوئیفت از مبداء کدام کشور انجام می شود ؟

در حال حاضر مجموعه پانی پی کلیه انتقالات سوئیفت را از کشورهای ترکیه و گرجستان انجام می دهد.

حواله سوئیفت به کدام کشور می توان انجام داد ؟

اغلب بانک های جهان به شبکه سوئیفت متصل می باشند و محدودیتی جهت ارسال حواله به کشورهای مختلف نمی باشد.

با چه ارزهایی میتوان حواله بانکی سوئیفت به دانشگاه انجام داد ؟

در حال حاضر مجموعه پانی پی ارسال حواله با ارزهای دلار آمریکا, کانادا و یورو را می تواند انجام دهید.

 طی چه بازه زمانی حواله انجام میشود و چقدر طول می کشد تا حواله به حساب دانشگاه یا مدرسه واریز شود ؟

اصولا حواله های سوئیفت طی 3 روز کاری انجام می شود و پس از انجام حواله رسید سوئیفت نیز برای درخواست کننده حواله ارسال خواهد شد . اصولا زمان واریز به حساب دانشگاه و مدرسه نیز 3 روز می باشد و پس از انجام حواله همان روز به حساب مقصد واریز میشود .

پس از انجام سفارش آیا رسید بانکی برای درخواست کننده حواله ارسال می شود ؟

بله قطعا پس از انجام سفارش طی بازه کاری تصویر سوئیفت حواله ( MT103 ) برای درخواست کننده حواله ارسال خواهد شد.

امکان درج شماره رفرنس آیدی یا شماره دانشجویی در توضیحات حواله وجود دارد ؟

بله قطعا می بایستی شماره رفرنس آیدی یا دانشجویی در قسمت توضیحات حواله ( Payment of Details ) زده شود تا حسابداری دانشگاه یا مدرسه با توجه به حجم تراکنش های زیاد بتواند حواله شما را براساس رفرنس تعریف شده پیدا کند و آن را مورد قبول قرار دهد.

برای ارسال حواله یورو به دانشگاه های اروپا سریع ترین و ارزان ترین راه چیست ؟

اگر قصد انتقال حواله بانکی به دانشگاه های اتحادیه اروپا رو دارید و مبلغ درخواستی حواله یورو می باشد می توانید ثبت درخواست حواله به روش سپا ( SEPA ) را در منوی خدمات حوالجات بانکی ( ارسال حواله به اروپا ) ثبت نمایید . شبکه پرداخت سپا مختص کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد و به نسبت سوئیفت بسیار کم هزینه تر و پول سریع تر به حساب مقصد واریز می شود.

برای ارسال حواله دلار کانادا به دانشگاه های کانادا سریع ترین و ارزان ترین راه چیست ؟

انتقال حواله به کانادا به دو روش منشاء داخلی ( واریز از داخل کانادا ) و منشاء خارجی ( واریز از خارج از کانادا ) به شکل سوئیفت انجام میشود و پیشنهاد می شود در شرایطی که امکان پذیر باشد حواله خود را به صورت داخلی انجام دهید چون با توجه به سوئیفت هزینه کمتری دارد و در زمان کوتاه تری پول به حساب واریز می شود اما در مواقعی خاص امکان واریز از داخل کانادا وجود ندارد که در این صورت تنها گزینه حواله سوئیفت می باشد.

کارمزد انتقال حواله بانکی سوئیفت در پانی پی چقدر است ؟

میزان کارمزد براساس رقم حواله تعیین می شود و برای محاسبه دقیق کارمزد حواله می توانید در فرم محاسبه گر مبلغ درخواستی را وارد کنید تا کارمزد مشخص شود.

 برای ارسال حواله بانکی سوئیفت به چه اطلاعاتی از حساب مقصد نیاز است ؟

برای اینکه بتوانید به حساب دانشگاه یا مدرسه پول حواله کنید ضروری می باشد اطلاعات ( شماره حساب , نام حساب , کد سوئیفت ) را داشته باشید.

در صورت صادر نشدن ویزا امکان کنسلی پرداخت و برگشت پول به حساب مبداء وجود دارد ؟

خیلی از مواقع پیش میاد که حواله زده شده است اما به هر دلیلی ویزا برای آن دانشجو صادر نشده است و عملا مهاجرت به آن کشور برای تحصیل کنسل شده است لذا در صورتی که دانشگاه بخواهد مبلغ را برگشت بزند لازم می باشد قبلش با ما تماس بگیرید و از فعال بودن حساب بانک مبداء اطمینان حاصل فرمایید و در صورت تایید مجموعه پانی پی اقدام به کنسلی و برگشت پول نمایید. لذا در برخی از مواقع لازم است حساب جدیدی به دانشگاه برای برگشت پول داده شود.

 قیمت ارز حواله چه ساعتی در سایت بروز رسانی میشود ؟

نرخ ارز حواله همه روزه ساعت 12:00 ظهر در سایت آپدیت میشود و برای مشاهده قیمت و ثبت درخواست لازم میباشد ابتدا در سایت عضو شوید .

- آیا مبلغ حواله ارسال شده عینا همان مبلغ به حساب مقصد واریز میشود ؟

خیر حواله ارسالی به صورت SHA زده میشود یعنی فقط کارمزد بانک مبداء به بانک پرداخت شده است و در سیستم سوئیفت بانک واسط با توجه به رقم حواله بین 20 تا 50 واحد ارزی کارمزد کسر می کند و مبلغ واریز شده به حساب مقصد با کسر کارمزد صورت گرفته است لذا درصورتی که بخواهید حواله عینا همان مبلغ به حساب واریز شود لازم می باشد کمی به مبلغ حواله اضافه کنید یا اینکه در صورت امکان اگر امکانش باشد حواله به صورت OUR توسط مجموعه پانی پی انجام میشود که در این صورت کارمزد بانک واسط نیز در مبداء محاسبه و پرداخت می شود تا مبلغ حواله به صورت نت به حساب واریز شود.

حواله سوئیفت در چه مواردی مناسب می باشد و توصیه می شود ؟

در صورتی که امکان انتقال حواله به صورت داخلی در کشور مورد نظر نباشد میبایستی حواله به شکل سوئیفت انجام شود البته توصیه ما این است به عنوان مثال اگر قصد ارسال حواله به دانشگاه های اتحادیه اروپا رو دارید حواله خود را به شکل سپا در منوی خدمات حوالجات بانکی ( ارسال حواله به اروپا ) ثبت کنید در این روش میزان کارمزد به نسبت سوئیفت بسیار کمتر می باشد و در بعضی مواقع هزینه کارمزد نصف می باشد.

چگونه می توان در پانی پی ثبت سفارش حواله سوئیفت به دانشگاه انجام داد ؟

در صورتی که اکانت کاربری ندارید لازم می باشد ابتدا در سایت عضو شوید و سپس در فرم ثبت درخواست حواله سوئیفت به دانشگاه اطلاعات حساب مقصد را به همراه مبلغ حواله وارد کنید و سفارش خود را ثبت آنلاین انجام دهید.

 

مجموعه پانی پی آماده پاسخگویی به سوالات شما در وقت اداری میباشند و در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره برای ارسال حواله هستید میتوانید با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید تا صمیمانه شما را راهنمایی نمایند.